„Hyundai“ naujausias koncepcinis automobilis gali vaikščioti, „Nissan” elektromobilių inovacijos pretenduoja tapti rytojaus šaukliais, o štai niekam nežinomas Vokietijos startuolis „Kitty Hawk” siūlo skraidantį taksi, kurio gamybos kainos neviršija sąnaudų, patiriamų dėl įprasto geltono taksi automobilio gamybos.
Šią savaitę Honkonge organizuotoje automobilių sporto parodoje buvo pristatyti skraidančių taksi prototipai. Modelis sulaukė ypač didelio susidomėjimo, pradėjus plūsti užsakymams, Vokietijos kompanija įsipareigojo, skraidančius taksi į rinkas paleisti per šešerius metus. Tačiau tai ne vienintelė kompanija, kuri dirba su panašaus pobūdžio projektais.
Miunchene įsikūrusi kompanija „Lilium“ praėjusį ketvirtadienį pristatė savo penkių vietų elektros oro taksi prototipą. „Lilium Jet“, kuris pirmąjį skrydį vykdė anksčiau šį mėnesį, yra valdomas su mobiliaja aplikacija. Bendrovė tikisi, kad iki 2025 metų, šie automobiliai užplūs viso pasaulio didmiesčius.
Akumuliatoriaus maitinamasis taksi automobilis per 60 minučių gali nuvažiuoti daugiau nei 300 kilometrų (186 mylių). Darbuotojai galės užsisakyti keliones iš artimiausios tūpimo aikštelės vos kelių mygtukų paspaudimu su išmaniaisiais telefonais. Taksi nutūpimui nereiks specialiai paruoštos vietos, tai galės būti erdvi automobilių stovėjimo aikštelė, parkas ar žalioji zona prie daugiabučių/individualių namų.
„Lilium“ neatskleidė, kiek kainuos paslaugos, bet teigia, kad ji bus „palyginamai maža kaina“ su įprastais taksi. Bendrovės vyriausiasis komercijos vadovas Remas Gerberis „CNN Business“ korespondentams sakė, kad šis taksi automobilis skirtas paprastiems žmonėms, o ne tik prie verslo klasės pripratusiems keleiviams.
„Šiandien mes žengiame dar vieną didžiulį žingsnį link to, kad miesto oro judumas taptų realybe. Mes svajojame apie pasaulį, kuriame kiekvienas gali skristi, kur tik nori ir kada tik nori“, – pareiškime sakė „Lilium“ įkūrėjas ir generalinis direktorius Daniel Viegand.
Bendrovė „Lilium“ įkurta 2015 metais. Kompanijos atstovai tikina, kad jos sukurtas transportas užtikrins patogesnes ir greitesnes kelionių patirtis, nei galėtų pasiūlyti konkurentai. Bendrovės akcininkai į šį projektą investavo jau daugiau nei 100 mln. eurų.
Išmaniems automobiliams – išmanūs keliai
Portalo STRUCTUM redakcija primena, kad didysis gigantas UBER bendradarbiauja su NASA, siekdama skraidančius taksi į rinkas įvesti dar iki 2023 metais. Apie šiuos planus bendrovė paskelbė beveik prieš penkmetį. Tačiau tai kelia naujus klausimus infrastruktūros planuotojams.
Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) Automobilių inžinerijos katedros doc. dr. Vidas Žuraulis primena, kad be transporto automatizavimo ir taršos mažinimo klausimų, eismo saugumas išlieka itin svarbus objektas kelių transporto srityje. Tiek Europos Sąjunga, tiek įvairios organizacijos (Jungtinių Tautų Organizacija, Pasaulio sveikatos organizacija) kelia ambicingus tikslus, siekiančius mažinti žūčių ir sužeidimų dėl nelaimių keliuose skaičių. Kai kuriose valstybėse su tuo kovojama jau daugiau kaip penkiasdešimt metų, tačiau ir toliau beprasmės gyventojų žūtys keliuose yra viena iš vyraujančių mirties priežasčių.
Tikimasi, kad oro transportas padės eliminuoti šių nelaimių riziką. Tačiau tam turi būti pasiruošta. Juk net ir oro transportas vyksta pagal taisykles. Manoma, kad iki 2022 m. beveik 90 % naujų automobilių turės balso atpažinimo funkciją ir net galės identifikuoti mūsų veido išraiškas bei balso intonacijas.
Besikeičiantiems automobiliams reikia ir išmanesnių kelių su interaktyviais šviesoforais, kelio ženklais ir, žinoma, elektromobilių krovos stotelėmis. Jau dabar numatyta galimybė visuose pagrindiniuose mūsų šalies keliuose įrengti elektromobilių baterijų krovos stoteles. O Vokietijos įmonė „Ubitricity“ ir Londono Haunslou rajono taryba pasiūlė elektromobilių įkrovimo įrangą montuoti gatvių apšvietimo žibintų, pagrįstų šviesos diodų technologija, stulpuose.
Bendrovės „Kitty Hawk” nuotr.