Praėjus beveik dviem metams nuo tragedijos, kai Italijoje, Genujos mieste, sugriuvus Morandžio tiltui žuvo net 43 žmonės, pirmadienį atidarytas naujasis viadukas.
Tragedija, kai greitkelio tiltas, pavadintas jį suprojektavusio inžinieriaus vardu, sugriuvo po didelių liūčių, įvyko 2018 metų rugpjūčio 14-ąją. Per griūtį ne viena lengvoji mašina ir keletas sunkvežimių nugarmėjo ant apačioje esančių geležinkelio bėgių.
Naujasis tiltas – modernus statinys, kuriame įdiegti pažangūs saugos mechanizmai, buvo suprojektuotas žinomo italų architekto Renzo Piano.
Aukų, žuvusių sugriuvus tiltui, šeimos atsisakė dalyvauti iškilmingoje tilto atidarymo ceremonijoje ir susitiks po 9 dienų, kad pažymėtų antrąsias tragedijos metines.
„Rytoj būsiu Genujoje, naujojo tilto atidaryme. Nuo lėtai gyjančios žaizdos iki naujosios Italijos, kuri sveiksta, simbolio“, – taip savo „Facebook“ paskyroje sekmadienį rašė Italijos premjeras Giuseppe Conte.
Italijos prezidentas Sergio Mattarella taip pat nusprendė dalyvauti naujojo tilto atidarymo ceremonijoje.
Nors tiltas oficialiai atidarytas pirmadienį, eismas juo bus leistas tik antradienį ar trečiadienį, rašo „Euronews“.
Tragedija, kuomet sugriuvo tiltas, apnuogino liūdną tiesą apie yrančią Italijos infrastruktūrą ir sukėlė tebesitęsiančius ginčus.
Sugriuvęs Mornadžio viadukas 1967 metais, kai buvo atidarytas, aukštintas dėl savo stebuklingos inžinerijos, bet neskirta lėšų tam, kad jis būtų saugus.
Įmonė „Autostrade“, valdanti kone pusę Italijos greitkelių tinklo, apkaltinta neprižiūrėjusi viaduko tinkamai. Ji įtarta klastojusi saugumo ataskaitas ir dariusi vidinį spaudimą sumažinti išlaidas priežiūrai.
„Autostrade“ priklauso „Atlantia“ įmonių grupei, kurią kontroliuoja turtinga Benettonų šeima. Praėjusį mėnesį ji nusileido spaudimui atsisakyti apjuodinto mokamo kelio operatoriaus valdymo. Dabar įmonė bus nacionalizuota.
Dėl tragediją lėmusių aplinkybių tiriami „Autostrade“ ir keleto Susisiekimo ministerijos darbuotojų veiksmai.