Po priverstinės dėl pandemijos padarytos metų pertraukos nuo 1961-ųjų vykstantis vienas svarbiausių dizaino renginių „Salone del Mobile“ sugrįžo. Tiesa, šiemet pagrindiniame Milano parodų centre „Fiera Milano“ rugsėjo 5–10 d. vykęs renginys buvo gerokai kuklesnis. Vis dėlto parodoje savo kūrinius pristatė tūkstančiai dizaino įmonių, o ją aplankė 200 tūkst. lankytojų iš įvairių šalių.
Nieko keista, kad viena pagrindinių šių metų temų Milane buvo higiena. Štai „Elle Decor Italia“ pristatė projektą „Skysti namai“ (angl. Fluid Home), kuruojamą architektės ir interjero stilistės Elisos Ossino. Šių namų paviršiai, tokie kaip keraminė danga ir antibakterinė oda, yra lengvai dezinfekuojami.
„Dominating Alcova“ – platforma, didžiausia 2018 m. įkurta parodos erdvė, skirta nepriklausomam dizainui, pristatė spalvingą viruso kontrolės tinklelį, apsaugantį nuo lašelių perdavimo ir sumažinantį virusų kiekį net 99,9 %.
Kita populiari šių metų tema Milane buvo darnumas. Ją atspindėjo dizainerės Elaine Yan Ling Ng sienų plytelių kolekcija „CArrelé“, kuriai panaudotos maisto atliekos – 150 tūkst. kiaušinių lukštų ir austa tekstilė iš palmių pluošto.
Parodoje nestigo ir nostalgijos. Labiausiai aptarinėta lėktuvo instaliacija, sukurta Izraelio dizainerio Rono Gilado, primenanti nostalgiją skrydžiams. Joje panaudoti italų architekto Gio Ponti sukurti ir vėl „Molteni&C“, bendradarbiaujant su Gio Ponti archyvu, perleisti odiniai foteliai „Round D.154.5“. Jie buvo pastatyti prie apvalių „lėktuvo iliuminatorių“ – ekranų, rodančių žaismingus animacinius filmukus, pavyzdžiui, minkštus baltus debesis, plaukiančius pro „Molteni&C“ kolekcijas.
Kanadiečių baldų gamintojai „UniFor“ pristatė projektą „Archiviounifor“, atkurdami įmonės seniau gamintus baldus. Buvo perdaryti keturių architekto Aldo Rossi kolekcijų baldai, sukurti 9 deš. pabaigoje ir 10 deš. pradžioje. Parodoje vėl pristatyti tokie kūriniai, kaip fotelis „Parigi“, knygų lentyna „Cartesio“, stalas „Consigio“, kėdė „Museo“. Jie geriausiai atspindi, kaip architektas jungė baldus ir architektūrą.
Atsižvelgta ir į vartotojų poreikius. Olandų architektai „Ben van Berkel / UNStudio“ pristatė du naujus įvairiai pritaikomus produktus, kuriuos pagamino italų baldų gamintojai „LaCividina“. Tai – modeliuojama baldų sistema, kuri prisitaiko prie besikeičiančių kliento fizinių ir erdvės poreikių.
Nieko keista, kad viena pagrindinių šių metų temų Milane buvo higiena. Štai „Elle Decor Italia“ pristatė projektą „Skysti namai“ (angl. Fluid Home), kuruojamą architektės ir interjero stilistės Elisos Ossino. Šių namų paviršiai, tokie kaip keraminė danga ir antibakterinė oda, yra lengvai dezinfekuojami.
„Dominating Alcova“ – platforma, didžiausia 2018 m. įkurta parodos erdvė, skirta nepriklausomam dizainui, pristatė spalvingą viruso kontrolės tinklelį, apsaugantį nuo lašelių perdavimo ir sumažinantį virusų kiekį net 99,9 %.
Kita populiari šių metų tema Milane buvo darnumas. Ją atspindėjo dizainerės Elaine Yan Ling Ng sienų plytelių kolekcija „CArrelé“, kuriai panaudotos maisto atliekos – 150 tūkst. kiaušinių lukštų ir austa tekstilė iš palmių pluošto.
Parodoje nestigo ir nostalgijos. Labiausiai aptarinėta lėktuvo instaliacija, sukurta Izraelio dizainerio Rono Gilado, primenanti nostalgiją skrydžiams. Joje panaudoti italų architekto Gio Ponti sukurti ir vėl „Molteni&C“, bendradarbiaujant su Gio Ponti archyvu, perleisti odiniai foteliai „Round D.154.5“. Jie buvo pastatyti prie apvalių „lėktuvo iliuminatorių“ – ekranų, rodančių žaismingus animacinius filmukus, pavyzdžiui, minkštus baltus debesis, plaukiančius pro „Molteni&C“ kolekcijas.
Kanadiečių baldų gamintojai „UniFor“ pristatė projektą „Archiviounifor“, atkurdami įmonės seniau gamintus baldus. Buvo perdaryti keturių architekto Aldo Rossi kolekcijų baldai, sukurti 9 deš. pabaigoje ir 10 deš. pradžioje. Parodoje vėl pristatyti tokie kūriniai, kaip fotelis „Parigi“, knygų lentyna „Cartesio“, stalas „Consigio“, kėdė „Museo“. Jie geriausiai atspindi, kaip architektas jungė baldus ir architektūrą.
Atsižvelgta ir į vartotojų poreikius. Olandų architektai „Ben van Berkel / UNStudio“ pristatė du naujus įvairiai pritaikomus produktus, kuriuos pagamino italų baldų gamintojai „LaCividina“. Tai – modeliuojama baldų sistema, kuri prisitaiko prie besikeičiančių kliento fizinių ir erdvės poreikių.
Nemažai dėmesio skirta ir apšvietimo sprendimams. Vienas įdomesnių – daug apdovanojimų pelniusios architektų įmonės „Foster + Partners“ nešiojamas šviestuvas „Takku“, sukurtas biurų erdvėms, bet pritaikytas ir gyvenamosioms. Produkto lankstumas paremtas tuo, kad jis gali veikti 32 val., neprijungtas prie maitinimo šaltinio. Šviestuvo galvutė valdo ir išsklaido šviesą, o vartotojai gali reguliuoti ryškumą trimis skirtingais variantais, atsižvelgdami į poreikį ir aplinką.
Danų architektai BIG kartu su italų gamintoju „Artemide“ pristatė unikalią apšvietimo įrangą „La Linea“. „Laisvė“, „moduliškumas“ ir „lankstumas“ – raktiniai žodžiai, apibūdinantys produktą. Vartotojai gali manipuliuoti šviesos vamzdžiu, kaip tik jiems patinka, sukurdami begales jo formų.
Kitas BIG produktas yra „Stellar Nebula“ – pakabinamų šviestuvų rinkinys, kuris amatininko išpūstą stiklą sujungia su modernia įranga. Kūrėjų komanda naudojo trijų skirtingų dydžių stiklo pūtimo formas, kiekvieną kartą gaudami unikalų rezultatą. Po liejimo proceso stiklas apdirbtas dichroiniu apdailos procesu, sukuriant šviesos ir stiklo sąveiką.
Įkvėpti japonų origamio technikos „Mario Cucinella Architects“, bendradarbiaudami su „Artemide“, pristatė „Flexia“ – šviesos įrangą, kuri apjungia šviesą ir garso valdymą, kuria idealiai komfortišką aplinką. Universalaus šio kūrinio dizaino dualumas ir garsą sugerianti medžiaga leidžia jį pritaikyti visuose interjeruose.
Šviestuvo „sparnai“ sujungti sukamu mechanizmu, kuris keičiasi nuo 0 iki 15 ir 30 laipsnių. Taip vartotojai gali pasirinkti galutinę šviestuvo išvaizdą. Išjungtas jis beveik nematomas. Tik įjungus transformuojasi į tvirtą šviesos paviršių. Beje, šis šviestuvas, pasak kūrėjo, skleidžia „žmogaus akiai nematomą antibakterinį šviesos spektrą“, taigi atspindi ir higienos temą.
Šveicarų įmonė „Herzog & de Meuron“, bendradarbiaudama su „Artemide“, sukūrė modernią tradicinių sietynų versiją. Struktūra sudaryta iš trijų plieno vamzdelių, kurių skersmuo, kylant į viršų, plonėja. Taip suformuojamas kūginis siluetas. Paprasta išvaizda prieštarauja įprastam sietyno formos ir detalių sudėtingumui. Taip priartėjama prie dabar madingo minimalistinio paprastumo.