Vilniaus oro uosto terminalą pretenduoja statyti daugiau nei viena įmonė


Statyti naują Vilniaus oro uosto išvykimo terminalą pretenduoja daugiau nei vienas įmonė, tačiau konkretus rangovo konkurso dalyvių skaičius neatskleidžiamas.

 

„Dabar artimiausias kelias savaites bus vertinami dalyvių pateikti dokumentai, galbūt bus prašoma pateikti kažkokios papildomos informacijos, o gal turėsime ir geriausią visus reikalavimus atitinkantį pasiūlymą“, – sakė Lietuvos oro uostų atstovas Tadas Vasiliauskas.

Ankstesniuose terminalo rangovo konkursuose dalyvavusių bendrovių „Mitnija“ (dabar ji yra „Darnu group“ sudėtyje) ir „YIT Lietuva“ atstovai patvirtino, jog šįkart nepateikė paraiškų, o PST ir „Eikos statybos“ atstovai nekomentavo.

Su „Conrestos“ ir „Veikmės statybos“ vadovais pirmadienį nepavyko susisiekti.

T. Vasiliauskas negalėjo pasakyti, kiek laiko užtruks šis procesas, nes konkursui pateiktų dokumentų apimtis yra didelė.

Konkursas buvo paskelbtas birželio pradžioje, potencialių dalyvių pasiūlymų buvo laukiama iki liepos 8 dienos. Dabar numatyta kainų indeksavimo galimybė nuo pasiūlymo pateikimo iki sutarties pasirašymo ir dažnesnis indeksavimas, kai sutartis jau pasirašyta ir darbai jau bus vykdomi.

Skelbta, jog sutartį su nauju rangovu tikimasi pasirašyti rudens viduryje, o darbus pradėti dar šiemet. Projekto vertė turėtų didėti 10-15 proc. iki maždaug 45 mln. eurų.

Naujas konkursas buvo skelbiamas po to, kai ankstesnį konkursą laimėjusi statybų bendrovė „Eikos statyba“ dėl pabrangusių žaliavų ir infliacijos gegužę nesutiko pasirašyti maždaug 40 mln. eurų vertės sutarties. Įmonė, pasiūliusi atlikti darbus už 37,87 mln. eurų (be PVM), pateikė pretenziją ir nurodė, kad jos pasiūlymas neatitinka dabartinių rinkos sąlygų.

Be „Eikos statybos“, konkurse dalyvavo „Conresta“, pasiūliusi 37,98 mln. eurų (be PVM) kainą, „Veikmės statyba“ (38,82 mln. eurų), PST (39,27 mln. eurų) ir „YIT Lietuva“ (39,77 mln. eurų).

Pernai spalį paskelbtas konkursas buvo antras – pirmą kartą jį laimėjo bendrovė „Mitnija“, tačiau 25 mln. eurų (be PVM) vertės sutartis pernai kovą buvo nutraukta, laiku negavus valstybės finansavimo.

Šiaurinėje oro uosto dalyje pastačius 14,4 tūkst. kv. metrų terminalą, bendras jo keleivių terminalų plotas išaugs trečdaliu, o keleivių pralaidumas dukart – nuo 1,2 tūkst. iki 2,4 tūkst. keleivių per valandą.

Kartu su naujojo terminalo statyba vyks ir priešais oro uostą esančių transporto prieigų pertvarka: bus atnaujinti inžineriniai tinklai, keičiama danga, įrengtos stoginės ir kuriama nauja, pralaidesnė transporto schema.

Terminalas įsiterps tarp dabartinio ir VIP terminalo su konferencijų centru. Pastatas bus dviejų aukštų, pirmajame veiks keleivių registracijos erdvė su savitarnos zona. Bus įrengtos bendros viešos erdvės, kavinės ir kitos komercinės zonos bei oro bendrovių biurai.

Pastato rytinėje dalyje projektuojamos bagažo patikros ir rūšiavimo, inžinerinių sistemų patalpos. Antrame aukšte ketinama įkurti saugumo patikros zoną ir išvykimo bei atvykimo vartus Šengeno šalių keleiviams.

Skelbta, kad naujasis terminalas keleivius galėtų priimti 2024 metų antroje pusėje.

 

Šaltinis: BNS


Dalintis:

NAUJAUSIAS NUMERIS

SKAITOMIAUSIA

Savaitės Mėnesio Pusmečio Metų

Paskutinės naujienos

SKAITOMIAUSIA

Savaitės Mėnesio Pusmečio Metų