Šeimos biurų pastatas Vilniuje ženklina dviejų reikšmingų Dainavos ir Jasinskio gatvių sankryžą. 2017 metais prasidėjęs kūrybinis darbas tarp vystytojų UAB „Monolitas 91“ ir architektų „DO ARCHITECTS“ šių metų vėlyvą rudenį atveria duris ir užpildys šį miesto kampą šviesa.
Naujame biurų pastate įsikurs UAB „Juodeliai Group“ – sparčiai augančios įmonių grupės valdančioji kompanija, kurios veikla apima investicijų, medienos apdirbimo, logistikos ir internetinės veiklos vystymo sritis.
Charakteringa architektūra, kurią padiktavo istorinės gatvės trasa
„Naują pastato tūrį kūrėme ieškodami urbanistinio ir architektūrinio kontekstualumo ženklų, būdingų šiai Naujamiesčio daliai. Pastatą projektavome kaip dviejų reikšmingų gatvių sankirtoje esantį orientyrą – smailę, šalia savęs nusklembimu suformuojantį įėjimo skverą“, – pasakoja projektui vadovavusi architektė Gilma Teodora Gylytė.
Architektė prisimena, kad vaikystėje, grįždama namo iš B. Dvariono muzikos mokyklos, eidavo per čia labai ilgai buvusį tuščią sklypą į troleibusų stotelę. Takelis prie stotelės eidavo įstrižai, Pakalnės gatvės link.
„Pradėjusi čia projektuoti, supratau, kad tas įstrižumas tarsi mena senąją Dainavos–Pakalnės– Sierakausko gatvės trasą, kuri buvo viena iš pagrindinių kelių į Vilnių. Ši trasa buvo sunaikinta sovietmečiu, nutiesus Kudirkos gatvę ir užblokavus senąją gatvės atkarpą. Todėl pasukome šio pastato perimetrą, norėdami pagauti tą senąją gatvės trasą. Šis linkis ypač gražiai suvokiamas einant Pakalnės gatvele arba Dainavos gatve nuo Gedimino prospekto. Suprasti priežastingumus ypač vertinga“, – sako architektė.
Ji priduria, kad taip pasukus pastato perimetrą natūraliai pastebėjo dar vieną Jasinskio ir Pamėnkalnio gatvių subtilumą – sankryžose stovintys pastatai išsiskiria nusklembtais kampais – vietoje stataus kampo pastatų šiose gatvėse jie nusklembti, ženklinantys sankryžą, tapdami lokaliais orientyrais, taip pat sukurdami daugiau erdvės pėsčiajam. Todėl šis pastatas natūraliai buvo užprogramuotas ženkliškai architektūrai su vieša įėjimo ir susibūrimo erdve prieš pastatą.
Koplyčią menanti pastato forma – iš noro draugauti su kaimyniniais pastatais
Išskirtinės šiuolaikinės architektūros Šeimos biurų pastatas Dainavos gatvėje, miestiečių jau pramintas koplyčia. Architektė tarsteli, kad mažame, bet reikšmingame sklype surasti tinkamus santykius užtruko.
„Su projekto komanda pastato proporcijas ir mastelį tikrinomės ir tikrinomės maketuose, jų padarėme bent 60, kol radome tinkamą draugišką santykį su supančia aplinka. Mums pavyko nuleidus pastato kampus į kaimyninių pastatų karnizų aukštį, o kampą atsuktą į sankryžą išaukštinome, taip gavome pagarbią ir ženklišką architektūrą. Ne vienas, pamatęs mūsų projektą, pastebi, kad pastato forma primena koplytėlę“, – šypteli projekto vadovė.
Pastatas-šviestuvas
Pasak pašnekovės, jau pirmo susitikimo metu sutarė su užsakovais, kad šis pastatas skleis šviesą ir bus tarsi šios miesto dalies šviestuvas.
„Puikiai prisimenu prieš daugiau nei penkerius metus vykusį pokalbį su mūsų klientu R. Čepu, kuris dalijosi savo noru sukurti daugiau šviesos rudeniniame ir žieminiame Vilniuje, kai šviesos taip trūksta. Dabar, lapkritį, gerai matoma jauki šviesa“, – sako ji.
Šviesus, gelsvos plytos atspalvio tinkas taip pat pasirinktas apgalvotai – nors pirminiame variante buvo suplanuotas natūralaus akmens fasadas ir stogo danga, paprastinant sprendinius buvo pasirinktas labai vilnietiškas rupus tinkas. Dienos metu pastatas taip pat neša šviesą, o krintantys šešėliai nuo gilių angų ritmiškai kuria žmogišką smulkų mastelį. Kiemo fasadas, gausiai apželdintas vijokliais, kuria dar jaukesnę naminę aplinką gyventojui.
Kompaktiškas pastato suplanavimas leidžia įvairias ateities transformacijas
Penkių aukštų pastatas suplanuotas itin kompaktiškai – dvi laiptinės ir du liftai suplanuoti prie besišliejančio kaimyninio pastato, kad liktų kuo daugiau erdvės įvairiausiems scenarijams, o automobiliai į aikštelės aukštą nuleidžiami automobiliniu liftu.
Projektavimo metu architektai turėjo pasiruošę ir atviro plano, ir uždaro plano biurų variantus, kad būtų maksimalus lankstumas įvairioms pastato nuomos galimybėms.
Pirmame pastato aukšte nuo pat pradžių buvo užprogramuota atviro plano erdvė su galimybe atsirasti dienos metu veikiančiai kavinei, restoranui arba co-working biurui, todėl pastatą jau projektuojant „Juodelių“ grupei buvo tęsiama atvirumo idėja – čia suprojektuotas įėjimo holas tarsi pratęsia įėjimo skverą ir pastato pirmojo aukšto įgilinimą.
„Kituose pastato aukštuose suprojektuotos darbo erdvės su bendromis erdvėmis kavai ir draugiškiems susitikimams. Išskirtinis, ypatingos geometrijos penktasis aukštas – iš jo atsiveria nuostabus vaizdas į Tauro kalną, ir iš čia esančios nedidukės stogo terasos bus galima stebėti koncertų salės statybas“, – dalijasi projektu G. T. Gylytė.
Solidus interjeras kvepia riešutu
Projekto interjero architektas Paulius Paskačimas pasakoja, kad interjere buvo derinamas iš pastato architektūros atėjusios idėjos su „Juodeliai Group“ vidaus erdvių vizija. Interjere tęsiamos tekstūrinės, spalvinės ir erdvinės architektūrinės idėjos – medinės iš lauko į vidų pereinančios lubos, fasadinio tinko vidinės sienos, apšvietimas buvo kruopščiai derinamos su naujųjų šeimininkų poreikiais ir estetika.
„Kartu su klientais rinkomės riešuto faneruotes ir betoninius paviršius bendroms erdvėms norėdami sukurti ir solidų, ir šiltą interjerą“, – sako architektas P. Paskačimas.
Generalinės rangos darbai – kokybiškam rezultatui
UAB „Sivysta“ šiame projekte atliko generalinio rangovo darbus. Įmonė nuo 2002 metų yra sukaupusi pakankamai patirties, vykdydama sudėtingus ir išskirtinius projektus, kuriems reikia aukštos kvalifikacijos vadovų ir darbuotojų.
„Pagrindinis užsakovo reikalavimas buvo įgyvendinti projektą pagal pirminį jo sumanymą, nekeičiant sumanytos koncepcijos. Kadangi projektas buvo įgyvendinamas praktiškai pandemijos metais, kai medžiagų tiekimo rinkose įsivyravo chaosas ir nežinomybė, didžiausias iššūkis buvo suvaldyti projekto biudžetą. Teko siūlyti ir priiminėti įvairius sprendimus bei derinti pakeitimus, kad būtų įgyvendinta pastato architektų vizija,“– pasakoja UAB „Sivysta“ projektų vadovas Gediminas Tauras.
Svarbu paminėti, kad objektas yra kultūros paveldo teritorijoje, tačiau UAB „Sivysta“ komandai tai sunkumų nesukėlė. Įmonė sėkmingai įgyvendino ne vieną projektą senamiesčio teritorijoje.
Projektų vadovas atkreipia dėmesį, kad pats darbų įkarštis vyko pandemijos laikotarpiu, todėl iššūkių kėlė tai, kad pasitarimai ir bendravimas turėjo vykti nuotoliniu būdu. Pagrindinės projekte darytos korekcijos buvo būtent dėl sudėtingo medžiagų tiekimo ir ekonominės situacijos. „Tuo metu buvo ypač juntamas nuolatinis medžiagų trūkumas, jų brangimas. Pavyzdžiui, putų polistireną užsakėme ir atsivežėme 4 mėnesiais anksčiau, nei reikėjo, taip stengėmės išvengti brangimo ir atėjus laikui jo turėti“, – sako G. Tauras.
Pašnekovas atkreipia dėmesį, kad projekto įgyvendinimo metu teko spręsti itin sudėtingus uždavinius. Ieškant pamatų sprendinių, pasiūlyta atsisakyti polinių pamatų ir juos pakeisti pavedimo būdu įrengiamais pamatais. Šią technologiją komanda jau buvo naudojusi kituose projektuose senamiestyje. Norint įgyvendinti šį sprendinį, reikėjo itin atsakingo ir kruopštaus darbo, visų statybos dalyvių grandžių, nuo darbininkų iki vadovų, susitelkimo.
„Šiame projekte vienas statomo pastato šonas glaudžiasi su kaimyniniu pastatu. Paaiškėjo, kad mūsų automobilių stovėjimo aikštelė yra žemiau nei kaimyninio pastato pamatai. Dėl tokios situacijos teko ne tik įrengti savo pastato pamatus, bet ir pagilinti kaimyninio. Vykdant darbus, svarbu buvo nepadaryti žalos kaimyniniam pastatui. Kiekvieną dieną geodezininkai stebėjo kaimynų pastato nuosėdį ir problemų pavyko išvengti“, – komentuoja G. Tauras.
Taip pat vietoje surenkamų perdangų buvo pasiūlyta įrengti monolitines. Šis sprendinys surišo visą pastatą ir leido užsakovui turėti kur kas daugiau laisvės interjero įrengimo sprendinių priėmimui.
„Stogo konstruktyvas kėlė ne ką mažiau iššūkių. Kadangi šis pastatas neturi stačių kampų ir dar yra su šlaitiniu stogu, pirmiausia iššūkiai prasidėjo nuo stogo metalo konstrukcijų montavimo, o paskui ir medinės dalies. Pastato formą įprastuose popieriniuose brėžiniuose aiškiai atvaizduoti yra labai sudėtinga. Dėl to buvo pasitelktas 3D modelis.
Didžiuojamės, kad teko įgyvendinti šį projektą ir džiaugiamės gautu rezultatu. Šiandienos didžiausia problema statybų rinkoje – stringantis medžiagų tiekimas. Džiugu, kad pavyko suvaldyti situaciją, įgyvendinant „Office Boutique“ projektą. Be to, atsižvelgiant į visas aplinkybes buvo ypač svarbus visų darbuotojų susitelkimas ir visų statybos procesų suvaldymas“, – tikina UAB „Sivysta“ projektų vadovas G. Tauras.
Efektyviausios sistemos užtikrina mikroklimato poreikius
„Office Boutique“ pastate malonų patalpų mikroklimatą padės užtikrinti UAB „Airwave Lietuva“ parinkta oro kondicionavimo įranga. Kadangi statant šį verslo centrą daug dėmesio skirta efektyviam energijos naudojimui, į tai atsižvelgta ir parenkant oro kondicionierius. Be to, pagrindinis užsakovo noras buvo pasirinkti patikimiausią rinkoje esantį tiekėją, kuris galėtų užtikrinti įrangos ilgaamžiškumą, priežiūrą ir įrangos tiekimo terminus.
„Pagrindinė užduotis buvo išnaudoti 3-vamzdės sistemos privalumus, kad perteklinė šiluma nebūtų tiesiog išmetama į lauką. Tam panaudojome hidromodulius, kuriais perteklinė šiluma nėra išmetama į lauką, o nukreipiama ruošti karštą vandenį. Taip pat pastatas pasižymi išskirtiniu dizainu, todėl prie esamo stiliaus puikiai tiko DAIKIN dvikryptės kasetės“, – komentuoja „Airwave Lietuva“ projektų skyriaus vadovas Elvis Laurinavičius.
Suprojektuota ir sumontuota DAIKIN 3-vamzdė VRV sistema vienu metu gali užtikrinti tiek šildymo, tiek šaldymo poreikius skirtingose patalpose. Šie sprendimai yra ypač aktualūs šiame pastate, nes jo fasadas yra orientuotas į tris skirtingas pasaulio šalis. Kaip minėta, šiai sistemai veikiant vėsinimo režimu, perteklinė šiluma nėra išmetama tiesiogiai į lauką, o yra panaudojama karštam vandeniui ruošti. Šiuo laikotarpiu, esant stipriai išaugusioms energetikos kainoms, karštas vanduo yra paruošiamas praktiškai nemokamai.
„Projekte buvo sumontuoti DAIKIN IV+ kartos VRV sistemos veikimo technologija, pagrįsta kintamu freono kiekiu ir jo temperatūros valdymu sistemoje, kuris leidžia užtikrinti maksimalų komfortą ir išvengti diskomforto dėl per šalto oro pūtimo. Kombinuojami įrenginiai turi nenutrūkstamo šildymo funkciją (angl. Continuous heating), kuri leidžia šildyti patalpas net ir atitirpi
nimo metu. Tokie įrenginiai yra sudaryti iš kelių blokų, kai vienas blokas atsitirpina, kitas blokas veikia šildymo režimu. Taip pat nuo 2019 metų DAIKIN siūlo produktus pagal DAIKIN žiedinės ekonomikos iniciatyvą DAIKIN LOOP. Šios linijos produktai naudoja tik perdirbtą freoną, kuris yra surenkamas, gamykloje išvalomas ir grąžinamas į rinką naudoti pakartotinai. Taip DAIKIN gamintojas per metus sutaupo 400 000 kg naujai pagaminamo freono. Pasirinktas žaliasis kursas padeda gauti papildomų taškų pastatams, siekiantiems BREEAM sertifikato“,– sako E. Laurinavičius.
Senas mikroklimato sistemų gamybos tradicijas puoselėjantis Japonijos gamintojas DAIKIN vienintelis galėjo pasiūlyti tiek draugišką aplinkai, tiek aukščiausius energetinius reikalavimus atitinkančią įrangą. DAIKIN VRV įranga yra gaminama DAIKIN EUROPE gamykloje Belgijoje.
„Ergolain“ baldų sprendimai komfortiškoms darbo erdvėms
Vienas iš didžiausių biurų projektavimo iššūkių – patogių darbo vietų planavimas. Šiuolaikinės darbo erdvės turi atitikti ergonomikos reikalavimus, kad darbuotojai galėtų patogiai ir komfortiškai jose dirbti. Vis dėlto komfortišką darbo aplinką gali lemti ne tik darbui skirti baldai, bet ir tinkami interjero, akustikos sprendimai.
„Office Boutique“ įsikūrusios įmonės UAB „Juodeliai Group“ darbo vietų erdves užpildyti baldais buvo patikėta 24 metus baldų srityje dirbančiai įmonei „Ergolain“. Įmonės bendradarbiauja ne vienerius metus, jų santykiai grįsti abipusiu pasitikėjimu ir orientacija į kliento poreikius – aukštus kokybės ir griežtus laiko planavimo ir terminų laikymosi standartus. Šio biuro visuose penkiuose aukštuose „Ergolain“ įrengė 58 nestandartines darbo vietas (darbo stalus su ergonomiškomis kėdėmis), posėdžių sales, spintas ir spinteles daiktams ir dokumentams saugoti.
„Biuro išskirtinumas – prabangos ir komforto dermė. Kartu su aukštais kokybės standartais prioritetu buvo ir projekto įgyvendinimo terminas – laiku pagaminti ir sumontuoti baldai. Penktajame pastato aukšte esančiuose vadovų kabinetuose parinkti itališki biuro baldai dvelkia šiuolaikiška prabanga. Natūralaus medžio darbo stalai stiklinėmis kojomis, odiniai paviršiai kuria išskirtinio dizaino konceptą“, – apie projekte įgyvendintus sprendimus pasakoja „Ergolain“ vyr. pardavimų projektų vadovė Raimonda Ruočkutė.
Daugumoje darbo vietų „Ergolain“ pagamino nestandartinius stilistiškai minimalistinius darbo stalus su akustinėmis pertvaromis. Kokybišką darbą užtikrina ergonomiškos darbo kėdės. Vadovų darbo vietose vyrauja natūralių medžiagų baldai, komfortą užtikrina darbo kėdės aukštu atlošu.
„Sukurti darbo erdves, kurios atitiktų ir „Office Boutique“ klientų interesus, ir pačios kompanijos bei architektų sukurtą koncepciją, buvo malonus iššūkis. Projekto įgyvendinimą vertiname labai gerai, savalaikė komunikacija su užsakovais ir bendradarbiavimas su architektais vyko nuolat ir sklandžiai. Projekto išpildymas, įgyvendinimas parodo mūsų kompanijos galimybes ir atsidavimą, siekiant individualizuoti kliento poreikius“, – teigia R. Ruočkutė.
Subtilūs sprendimai biurų erdvėse
Posėdžių salių ir laisvalaikio erdvių akcentais „Office Boutique“ verslo centro interjere pasirūpino gero dizaino ir kokybiškų baldų gurmanai – UAB „Subtilitas“.
Pasak UAB „Subtilitas“ direktoriaus Gyčio Vaitkevičiaus, pagrindinis reikalavimas projekte – gaminių stilistinė atitiktis interjero koncepcijai. Užsakovui buvo svarbu rasti gero, išskirtinio ir nesenstančio dizaino baldus įvairioms objekto erdvėms. Taip pat daug dėmesio skirta baldų kokybei – pasirinkti patikrintų Europos gamintojų baldai bei medžiagos.
„Šis objektas išskirtinis savo solidžiu, tačiau nuosaikiu interjeru, atitinkamai priderinti ir pasirinkti baldiniai sprendimai. Gana sudėtingu procesu tapo interjero koncepciją atitinkančių laisvai pastatomų baldų variantų, jų apdailos atranka, neviršijant jiems skirto biudžeto ir pristatymo terminų. Taip pat buvo keliami aukšti reikalavimai logistikai, griežtos sąlygos pristatymui ir baldų surinkimui. Kadangi visame procese glaudžiai bendradarbiavome su architektais bei užsakovu, pavyko pasiekti visus džiuginantį rezultatą“, – sako G. Vaitkevičius.
Projekte naudotų produktų dizainas – šiuolaikinis ir kartu ilgaamžis. Baldų kokybė atsispindi ne tik jų techninėse charakteristikose, bet aiškiai matoma – buvo kruopščiai renkamos stilistiškai tinkamiausios medžiagos, ieškomi išskirtinių formų akcentiniai gaminiai.
„Subtilitas“ atstovauja pasaulinį pripažinimą pelniusius Italijos, Ispanijos, Vokietijos bei kitų šalių į dizainą orientuotus gamintojus ir tiekia jų produkciją. Projektui buvo pasirinkti keli skulptūriško dizaino kavos staleliai. Konferencijų patalpose parinktos aukšta dizaino kokybe garsėjančio gamintojo posėdžių kėdės, poilsio erdvėse – krėslai, sofos. Kitose objekto zonose stovi kruopščiai atrinktos sofos ir foteliukai. Dėmesys skirtas ir stogo terasai.
Įmonės specializacija – tiekti aukštos kokybės, viešai naudoti skirtus sertifikuotus nepriekaištingo dizaino gaminius. „Subtilitas“ visada gali pasiūlyti geriausius baldus, atsižvelgdama į pasaulio dizaino naujoves bei tendencijas, planuojamą interjero stilių ir biudžetą.
„Koalos Medis“ interjerą papildantys baldai ir detalės
Naujausi verslo centrai išsiskiria iš pirmo žvilgsnio, atrodytų, pastangų nereikalaujančiu modernumu. Toks įspūdis iš dalies yra pasiekiamas drąsiu skirtingų stilių ir detalių derinimu. Iš kitos pusės, naujas erdves gyvybės pripildo baldai ir jaukumą kuriančios detalės. Baldas padeda kurti ryšį su aplinka.
„Office Boutique“ verslo centrui pagaminta nemažai nestandartinio dizaino, individualiai kurtų baldų, kuriais rūpinosi UAB „Koalos Medis“. Profesionalų komanda, gavusi architektų idėjas bei eskizus, suprojektavo, sukonstravo, pagamino ir sumontavo visus nestandartinius korpusinius baldus, dalį sienų apdailos skydų, taip pat įspūdingus baldus iš betono. Visi baldai pagaminti pačios bendrovės gamykloje.
„Kiekviename projekte kyla tam tikrų iššūkių, ypač kai kalbama apie nestandartinių baldų gamybą. Didžiausias iššūkis buvo betoninių baldų gamyba. Nors betonas pastaruoju metu interjere naudojamas vis dažniau, dėl kai kurių baldų dizaino ir gabaritų teko spręsti su baldų stabilumu, svoriu bei montavimu susijusias problemas. Tačiau su visais iššūkiais sėkmingai susitvarkėme ir dabar galime džiaugtis pasiektu puikiu rezultatu“, – apie projekto įgyvendinimą pasakoja UAB „Koalos Medis“ vadovas Edgaras Stankūnas.
Pasak pašnekovo, kiekviename gamintame balde buvo naudojamos tik aukštos kokybės natūralios medžiagos, tokios kaip natūraliu riešuto medžio lukštu dengtos baldinės plokštės ir sienų apdaila, betoniniai stalviršiai, metalo detalės. Šios medžiagos natūralios, suteikia prabangos ir modernumo įspūdį. Specialiai šiam verslo centrui suprojektuoti ir pagaminti baldai išsiskiria savo dydžiu, todėl puikiai dera didelėse erdvėse ir jas papildo.
„Stengiamės, kad mūsų gaminami baldai taptų interjero akcentais, kurie ne tik džiugina ir stebina akį, bet ir yra patogūs ir komfortiški. Noriu padėkoti drąsiems mūsų klientams už pasitikėjimą bei architektams už puikią viziją“, – sako E. Stankūnas.
Fasadinės sistemos dera su senąja architektūra
Modernaus verslo centro „Office Boutique“ fasadui įrengti panaudotos užsakovo lūkesčius atitikusios „Reynaers Aluminium“ fasadinės sistemos CW50HI. Langams panaudota „MasterLine 8 HV“ („Hidden Vent“) sistema su paslėptos varčios funkcija, t. y. ar langas varstomas, ar nevarstomas, vizualiai jie nesiskiria (standartiškai visi varstomi langai turi matomas varčias, šiuo atveju – jos nematomos).
Lietuvoje išpopuliarėjusios „Reynaers“ CW50 ir „MasterLine 8“ sistemos plačiai naudojamos dėl architektų noro matyti kuo siauresnius aliuminio profilius bei idealiai dera įvairiose urbanistinėse aplinkose. Todėl naujajam objektui pasirinktos sistemos harmoningai įsiliejo į senamiesčio aplinką ir neužgoždamos greta esančių paveldo objektų papildė naujai atgimstančios miesto erdvės veidą.
Atsižvelgiant į užsakovo pageidavimus, parinktos sistemos yra ekonomiškai efektyvios. Nuolatos atnaujinama ir tobulinama standartinė didesnės izoliacijos fasado sistema visiškai atitinka ne tik administracinės paskirties pastatams keliamus A++ energinės klasės reikalavimus, bet ir tenkina gyvenamosios paskirties A++ reikalavimus.
Daugiau nei penkis dešimtmečius veikianti viena didžiausių Europoje aliuminio langų, durų ir stiklo bei aliuminio fasadų gamintoja „Reynaers“ siūlo sistemas, kurios nevaržo architektų kūrybiškumo ir leidžia už prieinamą kainą suderinti eleganciją bei komfortą.
„Schindler-liftas“ pastate sumontavo du keleivinius liftus (675 kg ir 1 125 kg) su stiklinėmis kabinos ir šachtos durimis, o kabinos vidaus konstrukcija buvo paruošta apdailai, tai reiškia, kad užsakovas turėjo galimybę pasirinkti ir susikurti bet kokią vidaus apdailą.
PAVADINIMAS: „Office Boutique“
ADRESAS: Dainavos g. 7, Vilnius
PASKIRTIS: verslo centras
PROJEKTO VYSTYTOJAS: UAB „Monolitas 91“
PROJEKTO VALDYTOJAS: UAB „Newsec Project Management“
NUOMININKAS: UAB „Juodeliai Group“
ARCHITEKTAI: UAB „DO architects“, projekto vadovė Gilma Teodora Gylytė
RANGOVAS: UAB „Sivysta“
FOTOGRAFAS: Lukas Jusas, DO ARCHITECTS
ENERGINĖ KLASĖ: A+
PLOTAS: 1 962,00 m2 (antžeminė dalis – 1 555 kv. m, o požeminė – 407 kv. m)
AUKŠTAI: 5
PRADĖTA: 2017 m. I ketv.
BAIGTA: 2022 m. IV ketv.
Partnerio turinys
1 komentaras. Leave new
Gražu.
O kas sukonstravo?