„Lietuvos geležinkelių“ antrinė įmonė „LTG Infra“ ruošiasi išpirkti europinės geležinkelio vėžės „Rail Baltica“ tiesimui reikalingą žemę – bendrovė paskelbė tris žemės paėmimo visuomenės poreikiams projektų rengimo konkursus.
Žemė būtina būsimiems infrastruktūros priežiūros depams netoli Kauno ir Panevėžio, ruožui nuo Jiesios (Kaunas) iki sienos su Lenkija bei Kauno geležinkelio mazgui, o ruožui Kaunas–Vilnius konkursą numatoma skelbti vėliau spalį. Šiuo metu rengiami visų jų specialieji planai.
Planuojama, kad sutartys su konkursų laimėtojais bus pasirašytos kitų metų pradžioje, tačiau projektai bus pradėti rengti tik patvirtinus specialiuosius planus ruožuose, kur dabar vyksta teritorijų planavimas, pranešė „LTG Infra“.
„Rengiant specialiuosius planus mes skelbiame pirkimus tolesniam projekto įgyvendinimo etapui – žemės išpirkimui. Tuomet kitąmet, patvirtinus specialiuosius planus, nedelsdami galėsime pradėti žemės išpirkimo procesus“, – pranešime sakė „LTG Infra“ „Rail Baltica“ valdymo vadovas Dovydas Palaima.
Anot jo, tik užbaigus teritorijų planavimą ir patvirtinus specialiuosius planus bus pradėti rengti žemės paėmimo visuomenės poreikiams projektai, atliekami žemės sklypų kadastriniai matavimai bei turto vertinimas.
Tiesiant „Rail Baltica bus nutiesta elektrifikuota europinės vėžės dvikelė geležinkelio linija nuo Varšuvos per Kauną ir Rygą iki Talino. Bendras jos ilgis Baltijos šalyse siekia 870 km: Lietuvoje – 392 km, Latvijoje – 265 km, Estijoje – 213 km.
Šaltinis: BNS