Šimtmečio investicija: Lietuvos pašto automatizuotas siuntų skirstymas

2020 m. rugpjūčio 1 d.

„Structum“ redakcija.

portalas@structum.lt

Nuotr. Laimonas Ciūnys, Lietuvos paštas

 

OBJKETO PAVADINIMAS: automatizuotas Lietuvos pašto logistikos centras
ADRESAS: Metalo g. 5, Vilnius
PLOTAS: 14 tūkst. m2
AUKŠTŲ SKAIČIUS: 2
AUKŠTIS: 6 m
ENERGETINĖ KLASĖ: A+
ARCHITEKTAI, PROJEKTUOTOJAI: UAB „AIF LT“
STATYBOS PRADŽIA: 2019 m.
STATYBOS PABAIGA: 2020 m.
INVESTICIJOS: beveik 8,4 mln. Eur

Modernūs logistikos centrai ir sandėlių kompleksai naikina senus stereotipus – šiandien tai daug daugiau nei daiktų saugojimo patalpos. Naujasis centrinis Lietuvos pašto logistikos padalinys – automatizuotas siuntų ir korespondencijos skirstymo centras.

Praėjus mažiau nei metams nuo statybų pradžios, naujojo logistikos centro statybos oficialiai baigtos – daugiau nei 14 tūkst. kv. m ploto pastatas priduotas ir įregistruotas. Statybos rangos darbų vertė siekia 8,4 mln. eurų. Pastato statyba iš dalies finansuojama Šiaurės investicijų banko (angl. Nordic Investment Bank, NIB) lėšomis.

Logistika yra svarbiausia pašto veikla, didžiausias nematomas darbas, todėl naujasis automatizuotas logistikos centras vadinamas vienu svarbiausių strateginių Lietuvos pašto projektų ir bene didžiausia investicija per 101 veiklos metus.

„Siuntų ir korespondencijos skirstymas automatizuotu būdu yra didžiulis žingsnis modernios pašto veiklos link. Įmonei tai reiškia efektyvius ir daug greitesnius procesus, o klientams tai tiesiogiai siesis su pašto paslaugų kokybe. Tikslingai einame šiuolaikinio pašto įtvirtinimo link. Džiaugiamės galėdami tai daryti su patikimais partneriais“, – sako Lietuvos pašto generalinė direktorė Asta Sungailienė.

Pasaulio rinkoje siuntų kiekiai kasmet didėja, ne išimtis ir Lietuva. Numatoma, kad artimiausius dešimt metų Lietuvos paštui reikės 12–17 tūkst. kv. m ploto centralizuotam siuntų skirstymui.

Naujo logistikos centro projekto įgyvendinimo imtasi 2017 metais. Įvertinus Lietuvos pašto turimus sklypus, pasirinkta logistikos centrą statyti Vilniuje, įmonės sklype Metalo gatvėje. Paštui itin aktualu, kad šis sklypas yra arti Vilniaus oro uosto, prie jo patogu privažiuoti ir darbuotojams, ir logistikos transportui. Didžioji dalis siuntų atkeliauja į Vilniaus oro uostą, tad šalia esantis logistikos centras leidžia išvengti papildomo transportavimo. Apie 50 % visų Lietuvos siuntų lieka Vilniaus apskrityje, tad jų pristatymas bus greitesnis. Automatizuotai siuntos ir laiškai bus skirstomi greičiau, taip pat bus keičiamas logistikos procesas: skirstymas vyks centralizuotai – tik Vilniaus logistikos centre, o visa informacija apie siuntas bus skaitmeninama.

Šiuo metu naujajame logistikos centre jau pradėtas įrangos montavimas ir vykdoma pašto veikla. Įmonė planuoja visiškai persikelti į naująjį centrą rudenį, o automatizuotas siuntų skirstymas visai Lietuvai bus vykdomas jau 2021 m. kovą. Logistikos centre iki to laiko bus sumontuota automatizuota skirstymo technika: du siuntų skirstymo konvejeriai, automatinės laiškų skirstymo mašinos, įdiegta skirstymo automatizavimo programinė įranga.

 

Draugiškas aplinkai ir patogus darbuotojams pastatas

Vienas pagrindinių Lietuvos pašto tikslų buvo modernus, draugiškas aplinkai ir patogus darbuotojams logistikos centras. Daug dėmesio projekte užsakovai skyrė pastato inžinerinėms sistemoms, veiklos tęstinumui užtikrinti. Kadangi montuojama daug ir įvairios įrangos, papildomai buvo įvertinti grindų stiprumo, įrangos skleidžiamo triukšmo, saugos reikalavimai, mat pastate įrengta muitinės zona, dirbs kinologai, bus laikomi grynieji pinigai.

Naujasis Lietuvos pašto logistikos centras yra 6 m aukščio, o tai nėra standartinis sprendimas. Taip pat yra nedaug logistikos centrų, kuriuose būtų tiek daug vartų – iš viso 46 vartai mikroautobusams ir 12 vartų sunkiasvorėms mašinoms. Pro mikroautobusų vartus kiekvieną rytą išvažiuos mašinos, kurių maršrutas apima Vilniaus apskritį, sunkiasvorės mašinos veš krovinius į kitas Lietuvos apskritis.

Vienas iš investuotojų reikalavimų buvo didelis pastato energinis efektyvumas, kurio siekiant ant pastato stogo bus įrengtos saulės jėgainės, o prie pastato veiks elektromobilių krovimo stotelės. Pastate naudojami modernūs apšvietimo, šildymo ir pastato sistemų valdymo sprendimai. Statybų metu nuspręsta panaudoti buvusių pastatų sumalto betono liekanas, todėl buvo sutaupyta laiko ir išteklių.

Dviejų aukštų pastate, kurio plotas yra 14 150 kv. m, vienu metu dirbs 150–200 žmonių. Didžiąją pirmojo aukšto dalį užims įranga: skirstymo konvejeriai, darbo stotys ir kt. Bet svarbiausia, kad naujajame Vilniaus logistikos centre bus sukurtos darbuotojams ypač komfortiškos darbo ir poilsio sąlygos. Projekto užsakovų vertinimu, puikus sprendimas – dideli stoglangiai, pro kuriuos patenka daug natūralios šviesos.

Tad naujasis Lietuvos pašto logistikos centro pastatas visiškai atitinka aplinkai draugiško pastato reikalavimus.

 

Pažangiausi sprendimai ypatingos paskirties objekte

Lietuvos pašto automatizuotą logistikos centrą – šiuolaikinių inovatyvių sandėlių komplekso pavyzdį – pastatė generalinės rangos bendrovė „Conresta“, stačiusi ne vieną logistikos kompleksą su administraciniais pastatais. Šio didelės svarbos objekto projektavimas ir statybos valdymas vyko „Trimble Connect“ aplinkoje. Sukurtas „As build“ BIM modelis užsakovui leis ateityje lengvai eksploatuoti pastatą. BIM modelis taip pat taikytas projektavimo metu ir padėjo užtikrinti visų projekto dalių atitikimą viena kitai bei tikslius susikirtimus. Papildomai stebėti objekto finansams ir grafikams naudota SBS projekto programa.

Lietuvos pašto automatizuotas logistikos centras išsiskiria moderniais sprendimais ir inovatyvia panaudota įranga. A+ energinės klasės logistikos centre įdiegta išmanioji pastato valdymo sistema (PVS), kuri stebi vėdinimo, šildymo, elektros energijos tiekimo bei vartojimo ir apsaugos sistemos veiklą. Nutrūkus elektros tiekimui, logistikos centrą energija aprūpins dyzelinis generatorius.

„Suprantame naujojo automatizuoto logistikos centro svarbą Lietuvos paštui. Darbams pasitelkėme pažangiausias technologijas, pastatui pritaikėme išmanius sprendimus, kad jo eksploatacija būtų kuo efektyvesnė. Dėl puikaus bendradarbiavimo su užsakovu bei išskirtinio visos projekto komandos darbo statybas pavyko baigti trimis mėnesiais anksčiau, nei planuota. Darbų nesustabdė net pasaulį užklupusi pandemija“, – sako įmonės „Conresta“ vadovas Lukas Laukaitis.

Nepriekaištingai funkcionalus ir modernus kompleksas – šio logistikos centro projekto sėkmingai pasiektas tikslas, kuriam reikėjo išskirtinių sprendimų. Siuntoms ir korespondencijai gabenti bus pasitelkiama daug transporto priemonių, tad įvertinant jų kiekį buvo apgalvotas tinkamas erdvės padalijimas į transporto priemonių atvykimo, krovimo ir stovėjimo zonas. Siekiant mažinti pastato šildymo išlaidas, sėkmingai suprojektuotas ir pastatytas ne per aukštas pastatas, kurio tūrio kiekvienas kubinis metras buvo apgalvotas būsimos įrangos elementams išdėstyti, išvengiant papildomų eksploatavimo išlaidų. Sėkmingai įgyvendintas tikslas pastatyti lengvai valdomą pastatą.

Užtikrinant komfortiškas darbo sąlygas, įrengtas modernus apšvietimas, erdvūs kabinetai ir mokymų klasė, patogi virtuvės zona, žaliosios ir poilsio patalpos, didelės ir patogios persirengimo patalpos bei dušai, keltuvas neįgaliesiems. Darbuotojai taip pat galės pailsėti ir ant pastato stogo įrengtoje terasoje.

Inovatyvūs sprendimai panaudoti darbuotojų laiko apskaitos ir jų įėjimo kontrolei visame pastate – raktų nešiotis niekam neprireiks. Išmanieji automobilių numerių nuskaitymo įrenginiai ir vaizdo kameros stebės gausius transporto priemonių srautus visoje teritorijoje.

Lietuvos paštas planuoja ant naujojo pastato stogo įrengti saulės kolektorius, todėl jo konstrukcijoms buvo tinkamai parinktos apkrovos ir suprojektuoti tokie stogo elementai, kokie reikalingi saulės elementams išlaikyti. Visos komplekso statybinės medžiagos parinktos visapusiškai išanalizavus savybes – jos patvarios, ekonomiškai eksploatuojamos, nesidėvinčios. Požeminiuose vandens rezervuaruose sukaupta 360 tūkst. litrų vandens gaisro gesinimo sistemai. Automobilių stovėjimo aikštelėje įrengtos elektromobilių įkrovimo stotelės.

Vienas pagrindinių tikslų buvo laiku suprojektuoti Lietuvos pašto veiklai reikalingas patalpas ir įgyvendinti projektą pagal patvirtintą grafiką, kai teritorija dar buvo apstatyta senais statiniais. Bendrovei „Conresta“ pavyko sutrumpinti statybos terminus trimis mėnesiams. Šis įspūdingas rezultatas tapo įmanomas, nes generalinis rangovas sėkmingai įveikė objektyvias kliūtis.

 

Numatyti tikslai įgyvendinti anksčiau

Naujajame logistikos centro projekte įmonės „TAEM projektų valdymas“ ir „Mutuus“ dalyvavo konsorciumo – jungtinės veiklos sutarties – pagrindu, nes užsakovas, pirkdamas projekto valdymo, konsultavimo bei techninės priežiūros paslaugas, apibrėžė labai plačią užduotį projekto valdytojui. Konsorciumui vadovavo UAB „Mutuus“.

„Suteiktos paslaugos apėmė pradinius priešprojektinius darbus, projektavimo stadiją bei rangos darbų vykdymo stadiją, – pasakoja „TAEM Group“ rinkodaros vadovas Virginijus Palubinskas. – Iš pradžių buvo atlikta užsakovo poreikių analizė, parengta detali projektavimo užduotis, nustatyti BIM reikalavimai. Vėliau pereita prie paties projektavimo ir su tuo susijusių darbų kontrolės, projekto ekspertizių organizavimo. Galiausiai vykdyta bendra statinio statybos procesų kontrolė bei atstovavimas užsakovo interesams, statybos techninė priežiūra, eksploatacijos ir techninio palaikymo programos analizė.“

UAB „Mutuus“ direktorius Donatas Misiūnas, vykdęs projekto programos vadovo funkcijas, sako, kad iš pat pradžių buvo suformuluoti pagrindiniai tikslai. Vienas jų – statybų grafikas turėjo būti suderintas su lygiagrečiai vykdomais dar dviem dideliais projektais: technologinės įrangos ir IT sistemų diegimo. Svarbu ir tai, kad investicijos į statybos darbus ir susijusias išlaidas negalėjo viršyti projektui skirtos maksimalios investicijų sumos.

Beje, papildomus tvarumo tikslus pastatui kėlė projektą finansuojantis Šiaurės investicijų bankas, todėl projekto sprendiniai buvo nuolat vertinami atsinaujinančių išteklių, darbuotojų komforto ir taupaus resursų naudojimo aspektais eksploatavimo laikotarpiu.

„Projekto tikslus pavyko įgyvendinti su kaupu: pastatas pradėtas eksploatuoti trimis mėnesiais anksčiau, nei planuota. Be to, projektas buvo įgyvendintas sutaupius apie 38 % projekto vystymui skirtų investicijų, – teigia UAB „Mutuus“ direktorius Donatas Misiūnas. – Nors statytojas pastato vertinimo pagal BREEM standartą statybos metu atsisakė, pastate įdiegti sprendimai garantuoja „Good“ lygio įvertinimą jau eksploatuojamam pastatui.“

Projekto tikslai pasiekti nenutrūkstamai dvejus su puse metų teikiant projekto valdymo ir konsultavimo paslaugas: buvo parengtas kompleksinis darbų ir paslaugų projekto grafikas, parengti projektiniai pasiūlymai, išanalizuoti galimi techniniai inžinerinių sistemų sprendimai. Pritaikyti optimalūs darbų projektavimo ir vykdymo sprendimai.

Analizių, modeliavimo bei projektavimo pagrindinis tikslas – sukurti sprendinius, kurie užtikrintų nepriekaištingą projekto įgyvendinimą. „Projektas apimtimi ir teikiamų paslaugų spektro platumu žadėjo nemažus iššūkius, tačiau galima pasidžiaugti, kad gilinimasis į situaciją jau pirmosiose projekto stadijose, detalus projekto planavimas, galimų rizikų identifikavimas ir jų valdymo išankstinis pasirengimas leido pasiekti puikius projekto rezultatus“, – teigia V. Palubinskas.

 

Greitas ir ekonomiškas aukštų patalpų šildymas

Lietuvos pašto logistikos centro statybos projektui UAB „NIT“ tiekė Nyderlandų gamintojo „Mark Climate Technology“ vandenines šildymo plokštes „Infra Aqua Eco“. Pasak bendrovės „NIT“ atstovų, parenkant šilumos tiekimo priemones, buvo svarbu atsižvelgti į darbinių patalpų aukštį, t. y. kad prietaisai neužimtų daug vietos, netrukdytų siuntų konvejerių darbui ir greitai sušildytų reikalingas darbo zonas bei būtų ekonomiški.

„Mark Climate Technology“ tiekiamos vandeninės spindulinio šildymo plokštės puikiai tinka šildyti aukštiems pastatams ir erdvėms. Šios plokštės ne tik estetiškai atrodo, bet ir yra labai praktiškos. Šildymas spindulinio šildymo plokštėmis reiškia šildymą be skersvėjų, dulkių ar oro išstūmimo. Šildoma tik ten, kur reikia. Ir sušildoma greitai. Toks funkcionalumas užtikrina komfortišką darbinę aplinką.

Gamintojas siūlo trijų tipų spindulinio šildymo plokštes. „Infra Aqua Design“ yra estetiška aliuminio plokštė. „Infra Aqua Eco“ yra lengva plokštė, skirta ekonomiškai šildyti ir vėsinti. „Ceilfit“ yra spindulinio šildymo plokštė, pagaminta naudoti specialiose lubų sistemose.

„Mark Climate Technology“ plokštes sudaro plieniniai vamzdeliai, kuriais teka karštas vanduo. Vamzdeliai akumuliuoja vandens šilumą, kuri greitai išskiriama į orą, tad darbo zona operatyviai ir komfortiškai sušildoma.

Visos „Mark Climate Technology“ plokštės gerai tinka gamyklų, logistikos centrų, mokyklų, biurų ir prekybinėms patalpoms, kurių aukštos erdvės yra greitai ir tyliai užpildomos šiluma. Be to, montuojant šias plokštes po lubomis, sutaupoma daug vietos.

Vandeninė šildymo plokštė „Infra Aqua Eco“ – tai ekonomiškas šildymas naudojant po lubomis įrengiamą lengvą plokštę, šildančią spinduliavimo būdu. Šio tipo šildymo plokštė tiekiama su standartine stiklo vatos izoliacija, kuri apsaugo nuo šilumos spinduliavimo aukštyn. Trumpas įkaitimo periodas ir žemesnė kambario temperatūra gali sutaupyti daug energijos. „Infra Aqua Eco“ yra labai plačiai pritaikoma ir komerciniuose, ir pramoniniuose pastatuose, kur yra aukštos patalpos.

Plokštės tiekiamos standartinio ilgio – 4 arba 6 metrų. Jos gali būti pakabinamos lygiagrečiai standartiniam pločiui, kuris svyruoja nuo 305 iki 1 300 mm. Standartinė plokštė tiekiama balta RAL 9010. Pagal užsakymą galima įsigyti ir kitų RAL spalvų.

Tarp kitų „Infra Aqua Eco“ pranašumų tiekėjas mini jos paprastą montavimą, nedidelį metro svorį, didelę šilumos emisiją, cinkuotą kolektorių ir grotelių apdailą. Ši plokštė išbandyta ir patvirtinta pagal standarto EN 14037 1-3 reikalavimus ir yra atspari smūgiams.

 

Kokybiškai įgyvendinti modernūs inžineriniai sprendimai

UAB „Duventa“ Lietuvos pašto logistikos centre projektavo ir montavo šildymo, vėdinimo, oro kondicionavimo, vandentiekio, nuotekų, priešgaisrinio vandentiekio ir spindulinio šildymo sistemas. Įmonė jau beveik 20 metų sėkmingai dirba šioje srityje.

Pasak bendrovės direktoriaus Rimanto Šiaučiūno, visos įrengtos pastato sistemos plačiai taikomos naujausiuose pastatuose ir jų montavimą įmonės darbuotojai išmano gerai, todėl visas sistemas įmonės komanda įrengė pagal aukštus užsakovo kokybės reikalavimus.

Sandėliavimo ir rūšiavimo patalpoms parinkta vandeninė spindulinio šildymo sistema labiausiai tinka didelio aukštingumo ir didelių plotų patalpoms. Vėdinimo sistemos rekuperatoriuose freoninės vėsinimo sekcijos gali tiekiamą orą ne tik vėsinti vasarą, bet ir pašildyti pereinamuoju laikotarpiu tarp sezonų.

Pastate įrengta daug automatinių iškrovimo vartų, skirtų siuntoms priimti, tad, siekiant maksimaliai sumažinti energijos nuostolius, ties kiekvienais vartais sumontuotos recirkuliacinės oro užuolaidos be šildytuvų, kurių sukuriamas oro srautas užtikrina natūralią užtvarą, kad lauko oras nesimaišytų su patalpos oru, taip neprarandama šiluma žiema arba vėsa vasarą.

Pasak R. Šiaučiūno, šylant Lietuvos klimatui, daugelis pastatų savininkų susiduria su problema, kaip užtikrinti normines temperatūras vasaros laikotarpiu, todėl vėsinimo sistemų pajėgumai buvo parenkami atsižvelgiant į faktines oro temperatūras. Kadangi projektavimas buvo atliekamas BIM aplinkoje, projektavimo ir montavimo darbai buvo lengvai koordinuojami.

Šiame projekte pagal savo kompetencijas buvo surinkta profesionali komanda iš užsakovo bei rangovo atstovų, todėl visi iškilę klausimai buvo sprendžiami labai operatyviai. „Visuose įmonės vykdomuose projektuose stengiamasi atsižvelgti į projekto specifiką ir pritaikyti būtent tam pastatui tinkamiausias sistemas ar jų veikimo būdus, o tai padaryti įmanoma tik turint stiprią projektuotojų, projektų vadovų ir darbininkų komandą, taip pat glaudžiai bendradarbiaujant su rangovu ir kitais subrangovais objekte, – teigia įmonės „Duventa“ direktorius. – Man malonu pabrėžti, kad už šio projekto įgyvendinimą buvo atsakinga

Vilniaus filialo komanda, vadovaujama Vilniaus regiono direktoriaus Mindaugo Šiaučiūno. Savalaikį ir užsakovo lūkesčius atitinkantį projekto įgyvendinimą užtikrino projektuotojų, projekto vadovo, darbų vadovo ir montuotojų susitelkimas bei profesionalumas.“

 

Bendra inžinerinių sistemų valdymo sistema

Elektrotechnikos ir silpnų srovių sistemų projektavimo ir montavimo, procesų valdymo ir automatizavimo projektavimo bei montavimo darbus (BMS) Lietuvos pašto logistikos centre atliko UAB „APS grupė“ , pasitelkdama dukterinę įmonę UAB „Eltalis“.

UAB „Eltalis“ turi 20 metų patirtį valdymo procesų automatizavimo srityje, o UAB „APS grupė“ branduolį sudaro daugiau nei dešimtmetį kartu dirbanti komanda. Abi kompanijos turi bendros patirties įgyvendinant sudėtingus projektus ir yra kompetentingos savarankiškai spręsti projekto eigoje atsiradusius iššūkius, tuo prisidedant prie sėkmingo projekto įgyvendinimo. UAB „APS grupė“ kartu su UAB „Eltalis“ gali per trumpą laiką ir už konkurencingą kainą įrengti sudėtingas inžinerines sistemas, apjungti jas į vieną valdymo sistemą, panaudojant UAB „Eltalis“ atstovaujamų prekių ženklų įranga.

Pagrindinis užsakovo reikalavimas buvo laiku atlikti visus darbus ir būti lankstiems keičiantis projektiniams sprendiniams. UAB „Eltalis“ objektui pasiūlyta sistema unikali gebėjimu sujungti visus valdymo protokolus į bendrą PVS (BMS) sistemą.

Didžiausias iššūkis UAB „Eltalis“ specialistams buvo integruoti skirtingų gamintojų valdiklius į vieną sistemą ir sklandus specifinių užsakovo reikalavimų įvykdymas, apjungiant valdymo sistemas. „Vis dėlto UAB „Eltalis“ dirbant vienoje komandoje su elektrotechnikos ir silpnų srovių sistemų rangovu UAB „APS grupė“ pavyko sėkmingai įveikti visus šio sudėtingo objekto iššūkius“, – teigia abiejų įmonių vadovas Andžej Romančikas.

UAB „APS grupė“ dirba kvalifikuoti darbuotojai, o turima darbo priemonių visuma leidžia diegti tarpusavyje integruotas objektų elektros, automatikos, kompiuterinio tinklo, įėjimo kontrolės, priešgaisrinės signalizacijos ir apsaugines sistemas, atitinkančias net įnoringiausių klientų lūkesčius.

 

Patirtis užtikrino greitą darbų eigą

Naujojo pastato stogo apšiltinimo ir hidroizoliacijos darbai buvo patikėti įmonei „Kam-Bud“. Jos atstovas Lietuvoje Gintautas Brazauskas teigia, kad visi darbai atlikti itin sparčiai – vos per 17 dienų.
„Kam-Bud“ – tai didžiausia Lenkijoje ir Baltijos šalyse stogdengių kompanija, sukaupusi 18 metų darbo patirtį. Ji kasmet įrengia po 1 mln. 600 tūkst. kv. m stogo su PVC danga. Būtent dėl ilgametės patirties ir įmonėje dirbančių specialistų profesionalumo numatytus darbus pavyksta atlikti itin greitai ir kokybiškai.

Pasak G. Brazausko, vienas iš iššūkių buvo suvaldyti medžiagų tiekimą, kad jos būtų atvežamos dalimis, netektų kaupti ir sandėliuoti jų objekte.

Hidroizoliacijai naudotos Norvegijos gamintojo „Protan“ medžiagos, kurių gamintojas stogui suteikė 15 metų garantiją. Stogas apšiltintas Lenkijos gamintojo „Gór-Stal“ naujos kartos termoizoliacinės medžiagos PIR plokštėmis.

Pasak G. Brazausko, ši termoizoliacija yra dvigubai plonesnė nei įprastai naudojamos medžiagos, tačiau joms nenusileidžia pagal šilumos sulaikymo savybes. Be to, ji yra lengva, kieta ir turi labai geras priešgaisrines savybes – tai savaime užgęstanti medžiaga.

„Protan“ medžiagos dažniausiai naudojamos dengti gamybinių pastatų stogams, tačiau vis dažniau šią dangą pasirenka ir privačių namų savininkai, nes jų patvarumas prilygsta molio čerpėms ir gerokai lenkia įprastos bitumo dangos naudojimo laiką.

 

Aikštelės paruoštos intensyviam transporto judėjimui

Sutvarkyti statomo logistikos centro teritoriją buvo patikėta atestuotai kelių ir gatvių tiesimo bendrovei UAB „Gevalda“. Nuolatinė stambių pramoninių objektų dalyvė, sukaupusi didelių pramoninių ir logistikos projektų infrastruktūros įrengimo patirtį, nuo savo veiklos pradžios įgyvendino daugybę projektų visoje Lietuvoje ir šį kartą turėjo progą pademonstruoti savo profesionalumą.

Lietuvos pašto logistikos centras iškėlė naujų iššūkių – per gana trumpą statybos laikotarpį sklypas buvo pritaikytas naujam pastatui statyti ir intensyviam technikos srautui judėti. Šiame sklype sostinės Kirtimų mikrorajone, Metalo gatvėje, 40 metų veikė Lietuvos pašto autocentras. Šiuo metu paštas nebeturi tokio didelio autoparko, todėl šis sklypas nebuvo naudojamas. Rangovai buvo įpareigoti tinkamai sutvarkyti buvusio autoparko teritoriją, utilizuoti skysčius bei kitas atliekas ir pritaikyti sklypą naujai veiklai.

„Darbai vyko sklandžiai. Įmonės darbuotojų pastangos ir kompetencija leido užtikrinti kokybišką rezultatą, o trumpas darbams skirtas laikotarpis įpareigojo dirbti tiksliai ir be klaidų, – teigia „Gevaldos“ vadovas Valdemaras Karlonas. – Specializuojamės įgyvendinti panašaus tipo objektų infrastuktūros projektus ir esame sukaupę daug patirties, kurią sėkmingai pritaikėme projekte. Sklandžiam darbo procesui padėjo išankstinis veiksmų planavimas ir susiderinimas su generaliniu rangovu iki darbų pradžios.“

Įmonės vadovo teigimu, darbas šiame objekte iš kitų „Gevaldos“ įgyvendintų darbų neišsiskyrė. Per metus nuo statybų pradžios įmonės specialistai 2,8 ha sklype įrengė įvairių dangų: sklype dominuojančias betoninių trinkelių dangos aikšteles ir asfaltbetonio dangos privažiavimo kelius. Dangų konstrukcijos buvo parinktos atsižvelgiant į numatomą intensyvų sunkiasvorių automobilių judėjimą teritorijoje. Dalį neužstatyto sklypo ploto sudaro žaliosios zonos. Objekte įrengti keliai, aikštės ir panaudotos medžiagos atitinka Lietuvos Respublikoje galiojančius teisės aktus bei norminius dokumentus.

UAB „Gevalda“ pavyko užtikrinti užsakovo reikalaujamą aukštą darbo kokybę, kartu išlaikant didelį darbo tempą. Atestuota kelių tiesimo bendrovė įgyvendindama projektus naudoja pažangiausias technologijas, kokybiškas medžiagas, specialią įrangą ir laikosi ekologinių reikalavimų, tad atliekant darbus užtikrinamas jų optimalumas ir kokybė, o į kiekvieną objektą žiūrima individualiai.

Temos:

statyba
https://structum.lt/wp-content/uploads/2020/12/APP-soninis_baneris_lapkritis.gif

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Būk pirmas!