tiltas
Konfederacijos tiltas (Kanada). dronehikers.com nuotr.
tiltas
Konfederacijos tiltas (Kanada). dronehikers.com nuotr.
  1. Structum.lt
  2. Infrastruktūra
  3. Įspūdingiausi pasaulio tiltai ir žavi, ir baugina

Įspūdingiausi pasaulio tiltai ir žavi, ir baugina


Tiltas per Lamanšo sąsiaurį neprilygtų ilgiausiems pasaulio tiltams, nors sujungęs Angliją ir žemyninę Europą jis turėtų būti 35 kilometrų ilgio ir gerokai ilgesnis už kitus Senojo žemyno tiltus.

Tuo metu ilgiausi pasaulio tiltai kituose žemynuose varžosi dėl garbingiausio titulo, įspūdingai pralenkdami vienas kitą. Jie palieka įspūdį ne tik dėl savo ilgio, sudėtingų techninių konstrukcijų bei grožio, bet ir dėl keleiviams keliamo siaubo.

Mančako pelkės tiltas, JAV

tiltas
KATC nuotr.

36 kilometrų ilgio tiltas „Manchac Swamp Crossing“, nutiestas per Maurepo ežero pelkę Luizianoje, yra dviejų betoninių estakadų greitkelis. Jį sudaro du tiltai, šiaurinė jo dalis jungia Starder ir North Pass miestus, o pietinė dalis – Mančako ir Galvos miestus.

Tai vienas ilgiausių vandens tiltų pasaulyje ir JAV nacionalinėje greitkelių sistemoje. Bendras dviejų tilto estakadų plotis, įskaitant tarpą tarp jų, yra beveik 95 metrai. Tiltas baigtas statyti 1975 metais. Jo poliai įkalti 76 metrus į pelkės dugną.

Legenda pasakoja, kad tiltas driekiasi per pelkę, kurią neva persekioja vilkolakis ir vudu princesė, tariamai užkeikusi aplinkines vietoves, todėl uraganas nunešė tris miestus jos laidotuvių dieną. Tačiau užkeiktoje pelkėje jokie legendų vaiduokliai nėra tokie baisūs kaip čia knibždantys tikri aligatoriai.

Pontchartraino ežero tiltas, JAV

tiltas
thecauseway.us nuotr.

38 kilometrų ilgio tiltas „Lake Pontchartrain Causeway“ jungia Naująjį Orleaną su Mandeviliu Luizianoje, kirsdamas Ponchartraino ežerą. Šis tiltas atidarytas 1956 metais. Jį sudaro du lygiagrečiai einantys tiltai, kuriuos laiko 9 500 betoninių polių. Tai ilgiausias greitkelio tiltas virš vandens, kuris nuo ežero paviršiaus yra tik 5 metrai.

Tačiau šis vienas įspūdingiausių tiltų yra pelnęs prastą reputaciją – jis laikomas vienu baisiausių tiltų pasaulyje. Nerimą vairuotojams kelia tai, kad jie ilgai nemato žemės.

Nuvažiavus vos keliolika kilometrų ir pasiekus tilto vidurį, žemė dingsta iš akių, aplinkui matyti tik vanduo, tad atrodo, kad tiltas tęsiasi amžinai ir niekada nesibaigs.

Kai aplinkui pakyla rūkas, kurio neįstengia perpjauti automobilio priekiniai žibintai, o priešais važiuojančios transporto priemonės galiniai žibintai vos matomi, vairuotojus kartais apima tokia panika, kad jie sustoja kelio viduryje. Tad ant vieno baisiausių JAV tiltų patruliuojantys policijos pareigūnai panikos apimtus vairuotojus per tiltą turi tiesiog varyte varyti į krantą.

Pekino didysis tiltas, Kinija

tiltas kinija
webuildvalue.com nuotr.

48 kilometrų ilgio tiltas „Beijing Grand Bridge“ jungia Pietų Pekiną ir Langfangą.

Tai geležinkelio viadukas ir vienas iš kelių tiltų, kurie yra Pekino–Šanchajaus greitojo geležinkelio dalis. Pekino „Grand Bridge“ geležinkelio viadukas jungia du pasaulinius verslo centrus – Pekiną ir Šanchajų.

Jis reikšmingas dėl to, kad žmonės, keliaujantys Pekino–Šanchajaus greituoju geležinkeliu, pradeda arba baigia kelionę šiuo tiltu.

Tiandzino didysis tiltas, Kinija

113 kilometrų ilgio „Tianjin Grand Bridge“ jungia Langfangą bei Čingsi Pekine ir yra antrasis iš keturių tiltų Pekino–Šanchajaus greitųjų geležinkelių sistemoje. Viaduku per tankiai apgyvendintas vietoves lekia greitieji traukiniai.

Šio tilto konstrukcija unikali: jį sudaro daugiau nei 30 metrų ilgio sijos, kurių kiekviena sveria 860 tonų. Jos buvo pagamintos, gatavos atvežtos ir sumontuotos specialiu kranu ant įrengtų atramų.

Cangde didysis tiltas, Kinija

tiltas

116 km ilgio „Cangde Grande“ tiltas taip pat yra Pekino–Šanchajaus greitojo geležinkelio dalis. Jis pastatytas taip, kad atlaikytų seisminį aktyvumą, pavyzdžiui, žemės drebėjimus.

Nuostabu tai, kad tiltų, kuriais eina geležinkelio linija, kelionės laikas Honkonge, Makao ir žemyninėje Kinijoje sutrumpėja nuo 3 valandų iki vos 30 minučių.

Ilgiausias pasaulyje – Danyang-Kunshan didysis tiltas, Kinija

ilgiausias tiltas
Yan Rumbo/AP nuotr.

164 kilometrų ilgio viadukas „Danyang-Kunshan Grand Bridge“ jungia Šanchajų ir Nankiną Dziangsu provincijoje. Šiuo metu jam priklauso ilgiausio tilto pasaulyje rekordas. Jis taip pat yra Pekino–Šanchajaus greitojo geležinkelio dalis.

Danyang-Kunshan didysis tiltas pastatytas ne tik taip, kad atlaikytų seisminį aktyvumą, bet ir ekstremalias oro sąlygas, pavyzdžiui, taifūnus, ir net 300 000 tonų sveriančio karinio laivo smūgį.

Traukinys juo kursuoja tarp Šanchajaus ir Nankino Dziangsu provincijoje, per Jangdzės upės deltą. Šiuo tiltu greitieji traukiniai skrenda virš žemumų ryžių laukų, kanalų, upių ir ežerų. Važiuojantys traukiniu žmonės niekada to nepamiršta.

Royal Gorge tiltas, Koloradas

tiltas
colorado.com nuotr.

Karališkojo tarpeklio kabantis tiltas per Arkanzaso upę netoli Kanjon Sičio Kolorado valstijoje, JAV, pastatytas 1929 metais. Jis šimtmetį vilioja atrakcijų mėgėjus iš viso pasaulio.

Ant pilonų (kabelinio kabamojo tilto svarbiausi laikantieji elementai – red.) pakabinti plieniniai lynai (vantai) laiko Karališkojo tarpeklio tilto siją 291 metro aukštyje iki upės vandens paviršiaus. Jo tarpatramis yra net 268 metrai.

Tiltu per 384 metrų tarpeklį lankytojai patenka į didelį pramogų parką. Tiltas buvo atnaujintas 1987 metais, kad atlaikytų uraganinį vėją. Tarpeklio apačioje yra geležinkelio linija.

Kapitono Williamo Moore’o tiltas, Aliaska

Kapitono Williamo Moore’o kabantis tiltas yra 91 metro asimetrinis vieno pilono vantinis tiltas, kuris driekiasi virš Moore Creek tarpeklio Skagvėjaus miestelyje, Aliaskoje, JAV.

Šio tilto inkarai suprojektuoti tik viename jo gale. Kad per žemės drebėjimą tiltas neplyštų per pusę, vienas į priekį pasviręs H formos 32 metrų aukščio pilonas su dviem poromis galinių atramų įtvirtintas pietiniame krante.

Bėgant dešimtmečiams sunkvežimių eismas susilpnino tiltą, tad netoliese atsirado naujas plieninis tiltas, o senasis tapo pėsčiųjų apžvalgos aikštele.

Sidu upės tiltas, Kinija

sidu tiltas

Sidu upės tiltas yra Badongo grafystėje, Kinijos Hubėjaus provincijoje. Tai aukščiausias pasaulyje tiltas – 496 metrų aukštyje nuo tarpeklio dugno jis jungia dvi kalnų viršūnes.

Apie 1,5 kilometro atstumo tarp dviejų tilto galų pirmasis pakabos lynas buvo įrengtas panaudojus raketą. Sąlygos tilto statybos vietoje neleido naudoti sraigtasparnių pirmajam lynui surišti, todėl bandomuosius lynus pernešė raketos.

Pagrindiniai pakabos lynai yra pagaminti iš 127 lygiagrečių vielos gijų, sujungtų į šešiakampę formą. H formos pilonai, o 6,5 metro aukščio ir 26 metrų pločio santvaromis sutvirtintas pagrindinis tarpatramis. Santvaros sukonstruotos iš 71 sekcijų, kurių didžiausia svėrė 101 toną.

Bambuko tiltas, Kambodža

tiltas
klinkhamerphoto.com nuotr.

Rytinėje Kambodžos dalyje Bambuko tiltas, vedantis per galingą Mekongo upę, jungia Kampong Čamo miestą su Koh Paen, kur saloje gyvena apie 1 000 šeimų.

Visos tiltą laikančiosios konstrukcijos – perdanga ir atramos – pagamintos iš bambuko lazdų, jo paklotą sudaro kelių sluoksnių per pusę perpjautų lazdelių sluoksnis.

Tiltas yra 1 005 metrų ilgio, o visą jo konstrukciją sudaro apie 50 000 bambuko lazdelių. Jis pakankamai tvirtas, tad juo keliauja ne tik pėstieji, bet ir dviračiai, motociklai, automobiliai ir sunkvežimiai.

Nuostabu tai, kad šis tiltas kasmet išardomas ir vėl atstatomas. Baigiantis sausajam sezonui, prieš pat lietingąjį sezoną (gegužės–lapkričio mėn.), vietiniai gyventojai išardo tiltą ir visus bambukus sandėliuoja, kol baigsis galingas Mekongo upės potvynis.

Tilto statyba ir ardymas kasmet pritraukia tūkstančius lankytojų. Kambodžos vyriausybė pernai netoliese pastatė nuolatinį betoninį tiltą, tačiau keliautojai, aplankę Kampong Čamą šiemet, patvirtino, kad bambukų tiltas vis dar yra ir vis dar tvirtas, dabar jis skirtas tik pėstiesiems.

Makinako tiltas, Mičiganas

tiltas
pxhere.com nuotr.

Mičigano Makinako kabantis tiltas driekiasi 2 625 metrus. Jis jungia Mičigano viršutinį ir žemutinį pusiasalį. Pagrindiniai tilto kabeliai yra pagaminti iš 12 801 metro lynų, o pilonai iškyla 168 metrų aukštyje virš vandens.

Tilto statybai panaudota 71 300 tonų konstrukcinio plieno, 931 000 tonų betono. Tiltas suprojektuotas taip, kad atlaikytų stiprų vėją, temperatūros pokyčius ir nuolatinius svorio pokyčius. Esant sunkioms oro sąlygoms, perdanga gali siūbuoti iki 10 metrų. Ramesniu oru tilto perdanga lėtai supasi pavėjui.

Šis tiltas kelia siaubą dėl to, kad supasi pučiant stipriam vėjui, tad esant nepalankioms oro sąlygoms kai kurie keliautojai atsisako jį kirsti.

Veikianti speciali vairuotojų pagalbos programa suteikia galimybę važiuojantiesiems per Makinako tiltą susitarti, kad jų automobiliai ar motociklai būtų nuvežti į kitą tilto galą.

Konfederacijos tiltas, PEI, Kanada

tiltas
Konfederacijos tiltas (Kanada). dronehikers.com nuotr.

12,9 kilometro ilgio Konfederacijos (pranc. Pont de la Confédération) sijinis tiltas jungia Kanados greitkelį per Nortumberlando sąsiaurį Princo Edvardo salos provinciją su Naujojo Bransviko provincija.

Tai konsolinis tiltas su įtempta betono dėžės sijos konstrukcija. Didžioji dalis išlenkto tilto yra 40 metrų aukštyje virš vandens. Jis remiasi ant 62 atramų, yra 11 metrų pločio. Tai ilgiausias pasaulyje išlenktas tiltas, einantis per užšąlantį vandenį.

Tilto projektuotojai sukūrė 52 laipsnių kūginį ledo skydą ant molo veleno. Šis skydas pakelia ledą į viršų, todėl jis lūžta nuo savo svorio. Tačiau ledo sangrūdos, lūžtančios ir judančios šalia tilto, smarkiai gąsdina vairuotojus.

Eshima Ohashi tiltas, Japonija

tiltas
imgur.com nuotr.

1,7 kilometro ilgio, 11,3 metro pločio, 44,7 metro aukščio Eshima Ohashi tiltas Japonijoje atrodo kaip pasiutę kalneliai automobiliams ir yra didžiausias standaus karkaso tiltas Japonijoje

Šis itin status betoninės konstrukcijos tiltas jungia vakarinėje Japonijos dalyje esančius Macujė ir Sakaiminato miestus ir 1,5 kilometro driekiasi virš Nakaumio ežero.

Tiltas pastatytas taip, kad žvejybos laivai galėtų lengvai po juo praplaukti. Bet vairuotojams reikia turėti pakankamai drąsos jį kirsti – šis baisus tiltas pakyla ir krinta staigiais kalneliais.

Golden Bridge, Vietnamas

golden bridge vietnam

150 metrų ilgio pėsčiųjų tiltas Bà Nà kalvų kurorte, 5 278 metrų virš jūros lygio, netoli Da Nango Vietname, jungia funikulieriaus stotį su sodais ir leidžia turistams grožėtis vaizdingomis apylinkėmis.

Aukso spalvos pėsčiųjų tiltą laiko dvi masyvios akmeninės rankos, kylančios iš centrinio Vietnamo kalnų. Tiltą laikančios konstrukcijos, pagamintos iš stiklo pluošto ir vielos tinklo, atrodo lyg apsamanojusios ir suskilinėjusios kaip senoviniai griuvėsiai.

Pati konstrukcija pagaminta iš medienos su nerūdijančiojo plieno turėklais. Tiltas sukasi lanku. Nuo jo atsiveria nuostabus peizažas: didingi kalnai ir debesyse paskendusios jų viršūnės, žaliuojantys miškai ir tolumoje tekanti upė.

Keliauti po pasaulį kasdien vis lengviau dėl drąsių inžinierių pastangų. Žmonės gali ne tik patekti iš vienos vietos į kitą, bet ir grožėtis atsiveriančia panorama, įspūdingomis konstrukcijomis, o kartais turi progą susimąstyti, ar tiltui statyti nebuvo geresnės vietos.


Dalintis:

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Fill out this field
Fill out this field
Įveskite tinkamą el. pašto adresą.

NAUJAUSIAS NUMERIS

SKAITOMIAUSIA

Savaitės Mėnesio Pusmečio Metų

Susiję straipsniai

Tiltai jungia žmoniją

Tiltai yra labai svarbios transporto tinklų grandys, jungiančios kelius, greitkelius ir geležinkelių sistemas, padedančios mažinti eismo spūstis. Tačiau kiekviena tokia…

1
Has photos

Paskutinės naujienos

Estijos statybos bendrovė žengia į Lietuvą

Trečia pagal dydį Estijos statybos bendrovė „Mapri Ehitus“ įsigijo 72 proc. Lietuvos statybos bendrovės „Bauschmidt“ akcijų. Statybos bendrovė, iki šiol…

Has photos

SKAITOMIAUSIA

Savaitės Mėnesio Pusmečio Metų