Diana Bajorūnė, |
ITI teritorija atrinkta vadovaujantis šiais principais: nauda didesnei miesto gyventojų ir svečių daliai, viešąsias paslaugas teikiančių institucijų koncentracija.
Tvarkant teritoriją kompleksiškai numatyta didinti darbo vietų skaičių, ypač jaunimo, atgaivinti miesto centrą, gerinti sąlygas lankyti rekreacinius turizmo objektus, užpildyti komercinės ir viešosios paskirties pastatus. Tai gerintų gyvenimo kokybę, didintų miesto konkurencingumą, užimtumo galimybes, plėstų infrastruktūrą. Kartu būtų įgyvendinami darnios miesto plėtros principai.
Pagrindiniai kompleksiniai projektai, numatantys ES investicijų pritraukimą, – tai autobusų stoties konversija, pritaikant komercinei ir bendruomenių veiklai, padidinant automobilių stovėjimo vietų skaičių, pastatant daugiaaukštę automobilių stovėjimo aikštelę, įrengiant dviračių stovus. Šalia autobusų stoties numatyta sutvarkyti viešąsias erdves, kad smulkusis verslas grįžtų į miesto centre esančias laisvas patalpas, kurtųsi naujas verslas. Bus tvarkoma Laisvės aikštė ir jos prieigos, Senvagės teritorija, Bendruomenių rūmai, Jaunimo sodas ir du didieji miesto parkai – Skaistakalnio bei Kultūros ir poilsio. Parkuose planuojama ne tik sutvarkyti infrastruktūrą, želdinius, bet ir paversti juos nauja traukos vieta. Jaunimo sode numatoma įrengti ledo areną, veikiančią visus metus. Paskatinsime plėstis smulkiuosius verslininkus, įsikūrusius buvusioje aviacijos dirbtuvių bazėje (J. Biliūno g. 12), čia tvarkysime privažiavimą, apšvietimą, sudarysime plėtros galimybes naujoms darbo vietoms steigti. Šalia „Ekrano“ marių įrengsime naują poilsio ir laisvalaikio zoną – paplūdimį su aktyvaus poilsio elementais. Nepatraukliausią Nevėžio upės atkarpą paversime patrauklia verslui ir turistams vieta, modernizuosime Nepriklausomybės aikštę. Plėsime dviračių takų tinklą, įrengsime naują futbolo stadioną.
Patrauklesni taps Panevėžio centre esančių renovuotų daugiabučių namų kiemai: įrengsime modernias poilsio ir sporto aikšteles, daugės automobilių stovėjimo vietų, rekonstruosime pėsčiųjų takus, nepamiršime erdvės šunims vedžioti. Pasinaudosime ES investicijomis modernioms transporto inžinerinėms priemonėms diegti. Mieste jau turime išmaniųjų pėsčiųjų perėjų, todėl didinsime jų skaičių, diegsime saugaus transporto valdymo sistemas, įrengsime elektromobilių akumuliatorių įkrovimo stoteles, toliau plėtosime ekologišką viešąjį transportą, diegsime sistemas „Bike Sharing“.
Pritraukdami ES lėšų renovuosime mokyklas ir lopšelius-darželius, sutvarkysime lietaus nuotakyną, diegsime ekologiško rūšiavimo priemones, gerinsime socialinių paslaugų teikimą. Pakviesime bendruomenes įsitraukti ir kartu tvarkyti aplinką, skatinsime kurtis savipagalbos grupes, didinsime jaunimo užimtumą, miesto gyventojų ir svečių saugumą. Užbaigdami Panevėžio laisvosios ekonominės zonos įrengimo darbus – sujungdami ją su tarptautine magistrale „Via Baltica“ – tikimės paskatinti verslo įmones sukurti planuojamų per 2 000 naujų darbo vietų.
Kokių tikimės pokyčių?
- Sprendžiant socialines problemas (švietimo, kultūros, sveikatos, socialinių paslaugų) bus sudarytos teigiamos prielaidos gyvenimo ir aplinkos kokybei gerėti.
- Sutvarkius miesto viešąsias erdves bus padidintas miesto centrinės dalies patrauklumas, tai paskatins didesnius lankytojų srautus, o tai sudarys sąlygas smulkiojo ir vidutinio verslo plėtrai.
- Gerinant fizinę aplinką bus užtikrintas saugumas, sumažės nusikaltimų skaičius.
- Sumažės socialinė atskirtis, bus sudarytos sąlygos naujoms darbo vietoms kurti, jaunimo nedarbui mažėti ir užimtumui skatinti.
- Bus skatinamas privačių investicijų pritraukimas į ITI programos įgyvendinimą.
- Sumažės neigiamas triukšmo bei oro užterštumo poveikis.
- Bus sudarytos sąlygos teigiamiems demografijos pokyčiams ir sveikam visuomenės senėjimui.