verkiu g 51
„De architectura“ vizual.

Prie vilniečių pamėgto tako stovinčią seną siurblinę ketina rekonstruoti į modernios architektūros poilsio namus


Greta vilniečių pamėgto dviračių ir pėsčiųjų tako, Verkių regioninio parko teritorijoje, seną siurblinės pastatą planuojama rekonstruoti į poilsio namus.

Prie pat Neries esančiame sklype Verkių g. 51, pagal architektų studijos „De architectura“ projektą, rekonstruoti planuojamame pastate numatoma įrengti 6 kambarius (2 iš jų pritaikyti žmonėms su negalia).

Anot architektų, pastato atnaujinimas ir įveiklinimas pagerins aplinkos saugumą, nes pastatas nebetrauks vandalų. Sena siurblinė daug metų stovi apleista, apipaišyta, sklype daug šiukšlių.

Projektas vykdomas UAB „Escape Velocity“ užsakymu. Ši bendrovė priklauso verslininkui Dariui Žakaičiui.

De architectura verkiu g 51

De architectura verkiu g 51
Šiuo metu sklype stovi siurblinės pastatas.

Pastatas poilsiui ir darbui

„Kapitaliai remontuojamame pastate, keičiant paskirti į poilsio, įrengiami poilsio namai su 6 kambariais (4-2 žmonėms). Pastatas skirtas darbostogoms (nakvynė su erdvėmis darbui), todėl kiekviename aukšte įrengiami pasitarimų/poilsio kambariai.

Rūsio aukštas įrengiamas po pastatu esančiose siurblinės ertmėse. Jame įrengiama viena pasitarimų/poilsio patalpa. Cokoliniame pastato aukšte, kuris iš dalies yra šlaite, numatomi du kambariai pritaikyti žmonės su negalia, techninės patalpos, pasitarimų/poilsio kambariai, virtuvė ir san. mazgai.

verkiu g 51

verkiu g 51
„De architectura“ vizual.

Pirmame aukšte numatomi trys gyvenamieji kambariai, pasitarimų/poilsio kambariai ir san. mazgai. Antrame aukšte numatomas vienas gyvenamasis kambarys, pasitarimų/ poilsio kambariai, virtuvė ir san. mazgai. Visus aukštus jungia atvira iki pastato stogo kylanti erdvė“, – teigiama projektiniame siūlyme.

Ant pastato stogo numatoma įrengti poilsio erdvę su atsisėdimais, gultais ir žalia zona.

Architektūrinė idėja

„Kuriama nauja pastato išraiška remiantis miško perspektyvos vaizdu. Miške medžiai siaurėja į viršų atverdami dangų viršuje. Pastato fasadui siūloma pasitelkti atvirkštinį įspūdį, kai esamas pastatas pradingsta medinėje apdailoje kylant į viršų.

Pastatas kapitaliai remontuojamas, nekeičiant statinio išorės matmenų. Nors pastato išorės matmenys išlieka, siekiama sukurti minkštumo įspūdį, dengiant fasadą siaurėjančio profilio lentelėmis ir projektuojant naujus langus.

verkiu g 51
„De architectura“ vizual.

Šiaurės ir vakarų kryptimis fasade formuojami vitrininiai langai per visą pastato aukštį. Kitur formuojami įprasto formato langai. Nauji langai, vitrinos dengiamos medžio lentelėmis, todėl stiklas fasade nedominuoja, tačiau padeda sumažinti pastato tūrio kietumą, ypač fasado dalyje orientuotoje į Neries upę.

Čia siekiama panaikinti kietą pastato kampą, sukuriant peržvelgiamumą kiaurai pastato vidų. Už medžio lentelių pastato fasadas šiltinamas, tinkuojamas šviesiai pilka spalva. Langai aliuminio profilio.

Pastato fasadas dengiamas vertikaliomis medžio lentelėmis, natūraliai pilkėjančio atspalvio“, – dėstoma projekto aprašyme.

verkiu g 51
„De architectura“ vizual.

Siūlo pratęsti dviračių taką

„Kapitaliai remontuojamas pastatas turi esamą privažiavimą iš Verkių g. Įvažiavimo būklė prasta, reikalingas dangos remontas. Iki netoliese esančios Gelbėjimo stoties, Verkių g. 72A (šiuo metu planuojami sutvarkymo darbai) eina populiarus dviračių ir pėsčiųjų takas.

Siūloma šį taką pratęsti link Švč. Trejybės (Trinapolio) bažnyčios, sukuriant jungtį tarp kapitaliai remontuojamo pastato ir Gelbėjimo stoties, kurioje numatoma kavinė. Perspektyvinė jungtis pažymėta situacijos plane“, – teigiama projekto aprašyme.

Didins automobilių aikštelę

Sklype numatytos 6 automobilių statymo vietos (2 iš jų žmonėms su negalia).

„Kapitalinio remonto projektu atnaujinama esama aikštelės danga (granito danga), aikštelė išplečiama į pietinę pusę iki sklypo ribos.

Sklype įrengiamos 6 vietos automobiliams ir 6 vietos dviračiams. Reljefas iš esmės nekeičiamas, nežymiai koreguojamas aikštelės profilis, formuojant lietaus vandens surinkimui nuolydį (žr. vertikalų planą). Įtaka aplinkiniam reljefui nedaroma. Sklypas nėra aptveriamas, įrengiamas užtvaras automobiliams.

Kompensuojant maždaug 70 m² padidinamą automobilių aikštelę, ant eksploatuojamo pastato stogo numatomas želdinamas. Taip daugiau nei dvigubai kompensuojama padidėjusi aikštelė.

Žemės reljefas iš esmės nėra keičiamas, formuojamas tik minimalus nuolydis nuo aikštelės į pastato pusę lietaus vandens surinkimui“, – rašo projektuotojai.


Dalintis:

1 komentaras. Leave new

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Fill out this field
Fill out this field
Įveskite tinkamą el. pašto adresą.

NAUJAUSIAS NUMERIS

SKAITOMIAUSIA

Savaitės Mėnesio Pusmečio Metų

Susiję straipsniai

Paskutinės naujienos

SKAITOMIAUSIA

Savaitės Mėnesio Pusmečio Metų