Tikriausiai kiekvienas iš mūsų esame girdėję apie vitražus, kurie tampa pastato puošmena. Jais galime pasigrožėti ne tik bažnyčiose, kuriose juntamas didybės jausmas, tačiau vitražai gali būti pritaikyti ir kituose architektūriniuose statiniuose.
Ar girdėjote apie stiklinę, vitražais papuoštą kėdę, o gal aplankėte nuostabią ir išskirtinę vestuvių vietą, kuriai magiškumo pojūtį suteikia būtent vitražai?
„Rainbow Chapel by Coordination Asia“ – įvairiaspalvė vestuvių vieta Šanchajuje
Poros, besižavinčios vitražo menu dabar gali tuoktis kaleidoskopinėje vestuvių koplyčioje šalia Šanchajaus stiklo muziejaus. Kinų studijos „Coordination Asia“ suprojektuotas „Rainbow Chapel“ fasadas yra sukurtas iš 65 įvairių atspalvių, sudarytas iš daugiau nei 3 000 stiklo plokščių.
Tai sukuria 6,8 metro aukščio cilindrą, kuris tarsi vaivorykštė pereina nuo šiltų raudonos, oranžinės ir geltonos spalvos iki žalios, mėlynos, violetinės ir rožinės spalvos atspalvių.
Pasak architekto ir studijos įkūrėjo Tilmano Thürmerio, tikslas buvo sukurti vestuvių vietą, kuri tiktų jaunoms ir kūrybingoms poroms, kuri būtų alternatyva tradicinėms Kinijos vietoms.
„Inuce“ apšviečia Kinijos bažnyčią milžinišku mėlynu vitražu
Architektūros studija „Inuce“ sukūrė bažnyčią, apsuptą 100 000 vitražų. Jos tikslas – sujungti krikščionišką tradiciją ir vietinį kinų kultūros autentiškumą Kinijoje, Luojange. Pastatyta pakrantės mieste Luojange (Rytų Kinijoje) bažnyčia buvo sukurta tarnauti regiono krikščionių bendruomenei ir tapti prieglobsčiu, apsaugančiu nuo sparčios urbanizacijos.
Naujoji bažnyčia įsikūrusi atokioje vietoje. Tokioje dykynėje buvo pastatyta siekiant suteikti prieglobstį ir paguodą nuo besikeičiančio pasaulio kančių ir konkrečiai tenkinti daugelio vietinių, užaugusių regione, viltis ir norus.
Bažnyčioje suprojektuota pagrindinė auditorija, jaunimo salė, kavinė, arbatos namai, klasės ir biurai. Projektas siekė šias funkcijas sujungti į struktūrą, kuri buvo pagrįsta tiek krikščioniškomis, tiek kinų tradicijomis.
Ypatingas šio projekto iššūkis buvo integruoti sudėtingus ir kasdieniškus tokio mišraus naudojimo pastato reikalavimus su oriu garbinimo vietos būviu, išlaikant krikščioniškų tradicijų pojūtį ir vietinį kinų autentiškumą šioje vis anonimiškesnėje aplinkoje.
Vitražo pertvaros pagyvina erdvę buvusioje bažnyčioje Londone
Surmanas Westonas Viktorijos laikų bažnyčią Londone pavertė spalvinga bendra darbo erdve, kuri tapo ir architektūros studijos biuru. Bažnyčia virtusi atvira darbo erdve, naudojant vitražus ir plokštes ant pakabinamų laiptų, primena apie pastato istoriją.
Art deco raštais prislopintos žalios, mėlynos, oranžinės ir raudonos spalvos stiklo plokštės įterptos į tarpus tarp dvišlaičio stogo sijų ir metaliniuose laiptuose.
Ermičo „Ombré“ kėdės, skirtos pagerbti įtakingą japonų dizainerį
Spalvinga Amsterdamo dizainerio Germano Ermičo stiklinė kėdė sukurta remiantis Shiro Kuramatos aštuntajame dešimtmetyje sukurtu dizainu. Kuramata idėjos kilo peržiūrėjus Stanley Kubricko „2001 metų kosminę odisėją“ ir nusivylus filme vaizduojamais baldais.
Jo stiklinė kėdė dabar įtraukta tiek į V&A muziejaus kolekciją, tiek į Modernaus meno muziejų Niujorke. Įkvėptas minimalaus dizaino, Ermičas sukūrė stiklo baldų kolekciją su išblunkančiais skaidriais nuolydžiais, o savo „Ombré“ kėdes – iš spalvoto stiklo plokščių.
„Beveik nematomi lėktuvai, be apčiuopiamos atramos, kabo ore“, – sakė dizaineris, kuris eksperimentuoti su stiklu pradėjo dizaino akademijoje, prieš įkurdamas savo studiją Amsterdame.
Germans Eemičs nuotr.
Patricia Urquiola kuria vitražines duris „Credenza“, skirtas spintelėms
Milanas, 2016 metai: Patricia Urquiola pridėjo vitražo plokštes spintelių priekyje, tokiu būdu sukurdama naują šiuolaikinių baldų konceptą. P. Urquiola bendradarbiavo su grafikos dizaineriu Federico Pepe, kurdama „Credenza“ kapsulinę baldų kolekciją, kurią sudaro spintelės, širmos ir žemas stalas, sukurtas Milano butikui „Spazio Pontaccio“.
Visuose kūriniuose įkomponuotos geometrinės mėlyno, raudono ir geltono stiklo plokštės su įstrižais ir trikampiais raštais, išdėstytais pusapvaliuose rėmuose.
Vitražo ir spalvoto stiklo naudojimas tampa viena iš pagrindinių šių metų Milano dizaino savaitės tendencijų. Broliai Campana naudojo šią medžiagą, kad užpildytų dėmės formos tarpus medinėje spintelėje, o „Glas Italia“ pristato spalvoto stiklo baldų asortimentą.